מתלונה שהוגשה בימים האחרונים ושפורסמה על ידי העיתונאי גידי וייץ ב"הארץ" עולה כי המשטרה התקשרה ללא מכרז במיליונים עם חברת "המימד החמישי", שבראשה עמד בני גנץ. אמש, הגישה מפלגת הליכוד תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את גנץ ואלשיך באשר לעניין זה. עו"ד מיכאל דבורין, יועץ אסטרטגי בקמפיין הליכוד, אמר הבוקר (שני) בראיון ב-103FM כי יש צורך לבדוק את נסיבות ההתקשרות ללא מכרז: "הדבר הזה צריך להיבדק". 



על מה יש להתלונן נגדו? המשטרה היא זו שלא עשתה את המכרז


"אעשה סדר. משטרת ישראל החליטה להתקשר לחברת ה'מימד החמישי' זיכרונה לברכה, אותה חברה בראשות בני גנץ ורם בן ברק יחד עם כל מיני קציני משטרה בכירים בעסקה ללא מכרז. כפי שפרסם גם וייץ, אנחנו יודעים שלא מדובר כאן בחברה שאין לה מתחרים ולא הייתה סיבה שיהיה לה פטור ממרכז. פסיקתו של בית המשפט העליון היא שרוב המקרים חייבים מכרז. החשש שלנו, מפלגת הליכוד, שאותם יועצים הם שהביאו את העסקה לחברה. אני לא יודע מי אישר את הדבר הזה ומי היה בניגוד עניינים אבל הדבר הזה צריך להיבדק".



נגד מי אתם פועלים? המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שאישר עסקה של 4 מיליון ללא מכרז, או נגד בני גנץ?
"גם וגם, החובה היא לערוך מכרז. קשה מאוד להשיג היום חוזה בלי מרכז, איך כאן הצליחו? אולי זה בגלל שעוטפים את החברה המון 'לשעברים' שייעצו, על מה הם קיבלו ייעוץ? האם היה ניגוד עניינים משני הצדדים?".



בזמנו, כשלא רצו שגל הירש יהיה מפכ"ל ידעו המפכ"לים לשעבר שיש דפיקת חשבון אחד לאחר. בהקשר של גנץ אני לא חושבת שעליתם על העץ הנכון.
"גנץ היה יו"ר החברה, אם הוא לא קשור - הוא לא קשור. מדובר בהתקשרות יוקרתית של חברה שהייתה בתחילת הדרכה והחוזה שנוצר הוא לא עוד חוזה. זה חוזה אסטרטגי שאומר שמשטרת ישראל האמינה בטכנולוגיה של החברה ולא מדובר בכסף קטן. אם היועצים סידרו לחברה את החוזה בלי מכרז אז יש כאן בעיה. זה מנוגד לחלוטין לפסיקתו של בית המשפט העליון".



תגובת משטרת ישראל: "מדובר בפיילוט שהסתיים בשנת 2017. ההחלטה על פטור ממכרז וביצוע פיילוט התקבלה על מנת לאפשר בשלב יותר מאוחר יציאה למכרז. ההחלטה התקבלה על ידי ועדת המכרזים ואושרה בוועדת הפטור המשרדית של משטרת ישראל. הפטור ניתן על סך 4 מיליון שקלים והבדיקות שנערכו היו קפדניות, יסודיות, בהליך סדור ובהיקף דומה לבדיקות שנערכות טרום התקשרות של משטרת ישראל עם ספקים בפטור".