יש הרבה דרכים להפוך אירוע משפחתי משעמם לנסבל ואפילו כיפי, אבל כנראה שהכנסת מרכיבים סודיים לאוכל של האורחים זו לא אחת מהן. לאחרונה צעיר מאוסטרליה למד זאת בדרך הקשה, כשגרם לבני משפחתו לחלות כי פיזר פצפוצי שוקולד עם קנאביס על העוגה. על פי הדיווחים המקומיים, הצעיר, בשנות העשרים לחייו, ניסה להחיות מסיבת יום הולדת מנומנמת שנערכה בשעות הצהריים במלבורן.

הוא לא חשב שיכול לקרות משהו מעבר לכך שבני המשפחה יתמסטלו וייהנו, אבל במהרה הבין את גודל הטעות שלו. "כולם בילו בנעימים ואז הגישו עוגה לאורחים כקינוח, זו הייתה עוגה עם פירות, קצפת ופצפוצי שוקולד", סיפרה אחת האורחות באירוע, בשנות ה-50 לחייה, לתחנת הרדיו המקומית 3aw. אבל זמן קצר לאחר שאכלו מהעוגה, רבים החלו לחוש ברע, בייחוד האישה וארבעה נוספים.

"כולנו היינו מבוהלים, כי במשך שעות לא ידענו מה קורה לנו", סיפרה האישה. רק בהמשך, בלית ברירה, העבריין התוודה על מעשיו. "תוך שלוש שעות אני וארבעה בני משפחה נוספים הובהלנו לבית החלים עם תסמינים של מינון יתר", המשיכה, "ואני טופלתי בשל תגובה אלרגית, מסתבר שאני אלרגית לקנאביס".

לדבריה, הגרון שלה התנפח, היא התקשתה לנשום והיו לה סחרחורות. היא אומנם יצאה מכלל סכנה, אבל המשיכה לסבול מתסמינים קשים גם בשלושת הימים הבאים. הארבעה האחרים, בניהם הוריה הקשישים, הקיאו את נשמתם וסבלו גם מדופק מואץ. למרבה המזל, כולם יצאו מאז מכלל סכנה וחזרו לקו הבריאות. באשר לצעיר, בני המשפחה אומנם זועמים עליו וייקח להם זמן לסלוח לו, אך לשמחתו החליטו לא להגיש נגדו תלונה במשטרה.

via GIPHY