ארבעה ימים לסגירת הרשימות הסופיות לריצה לכנסת ה-21, וחיבור בין יש עתיד של חבר הכנסת יאיר לפיד, למתמודדת החדשה במערכת הבחירות הסוערת של השנה, מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ, עומד על הפרק זמן רב - ועת ההכרעה בדבר גורל המפלגות קרב. עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, אמר בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM: "הערב תהיה רשימה ליש עתיד והיא תהיה רשימה מעולה. עד עכשיו לא קיבלנו מגנץ שום תשובה על שאלות המהות".
 

יש עתיד צפויה לקבל 11 מנדטים ומי שבמקום ה-17 מרגיש פאסה ובוכה בזהירות.
"אלו החיים הפוליטיים. אנחנו עובדים בשביל שליש עתיד יהיה כוח עבור האנשים המצוינים שיש לה. בכל מערכת בחירות סיימנו הרבה יותר גבוה ממה שהתחלנו ואני מאמין שזה יקרה גם הפעם".
 

איך קובעים אם אדם הוא מושך קהל או לא. איך קובעים אם חיים ילין יהיה במקום החמישי או העשירי?
"זה לא רק שיקול כזה. אנחנו מכירים את העבודה של האנשים הקיימים ורוצים רשימה ייצוגית. יהיו ארבע נשים בעשירייה הראשונה, לא כי זה אטרקטיבי או לא אלא כי אנחנו חושבים שככה זה צריך להיות וזה הדבר הנכון לעשות. אני מסתכל על רשימת הליכוד ב-17 המקומות הראשונים יש 14 גברים אשכנזים".
 
אבל יש נשים חזקות מאחוריהן. יש את רעיית שר החוץ, רעייתו של סער. הן כולן חזקות.
"אנחנו משתדלים לעשות את זה כך שהרשימה תביא לידי ביטוי ערכים. יהיו בשתי העשיריות הראשונות שלושה נציגים של הקהילה הגאה, נשים ועוד".

גם גנץ עשה רשימת סלב. צריך בני אדם.
"אנחנו כבר שבע שנים בפוליטיקה. ברשימה יהיו למעלה מעשרה אנשים שכיהנו כבר בכנסת ואפשר לשפוט אותם לפי הרקורד שלהם מהחיים ולא על פי קריטריונים של ייצוגיות. את יואב סגלוביץ' אני לא צריך לשפוט על פי איזשהו עיקרון של ייצוגיות. הייצוגיות שלו היא לחימה בשחיתות".
 
יהיה איחוד או לא יהיה איחוד עם חוסן לישראל?
"אנחנו לא קיבלנו מחוסן ישראל שום תשובה על שאלות המהות כמו האם אם לראש הממשלה יהיה כתב אישום לפני שימוע הם יסכימו להיכנס לממשלתו"

מה חשבת על נאומו של גנץ במינכן?
"החמצתי. קראתי את הכותרות בלבד ולא עצרתי את נשימתי".