לאחר הזעזוע מהמקרים שהתרחשו בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, בפתח תקווה וברחובות, חשפה היום (שני) המשטרה מקרה מזעזע נוסף שנחקר על ידי שוטר סמוי, שהתחזה לעובד במקום. מדובר על בית חולים סיעודי-גריאטרי בשפלה, כשהמשטרה חשפה חשדות למסכת התעללות אלימה של מטפלים כלפי קשישים חסרי ישע במוסד, הכוללת מכות, אגרופים, סטירות  ודחיפות.  

הבוקר, עם הבשלת החקירה יצאו בלשים לבצע מעצרים וחיפושים במהלכם נעצרו לחקירה חמישה מעובדי המוסד - אח מוסמך וארבעה מטפלים סיעודיים. 
במהלך החקירה הסמויה תועד אח מוסמך שניגש למיטתו של חולה סיעודי בן 85 ומכה אותו באגרופו ברגליו פעם אחר פעם תוך כדי טיפול בעירוי. האח נצפה ממשיך להכות אותו תוך כדי סגירת חיתול חד-פעמי ומזיז בכוח את ראשו של הקשיש. מסכת הכאת הקשיש נמשכת גם בהמשך הטיפול בו וכוללת אגרופים לכתף, והסטה של ידיו של הקשיש מפניו בכוח.
ההתעללות בקשישים. צילום: דוברות המשטרה
שם שמיכה על ראש הקשיש - ולחץ
 

ההתעללות לא הסתיימה במקרה בודד, כשהשוטר הסמוי מתעד מספר אירועים נוספים. במועד אחר, נצפה האח ניגש למיטתו של אותו קשיש, מניח על ראשו ופניו של הקשיש שמיכה ולוחץ. בהמשך הוא נצפה מכה אותו באזור הכתף והגרון, מניח שוב שמיכה על ראשו ונשען עם ידו על ראשו של הקשיש שניות ארוכות.
במועד אחר, נצפה האח מכניס אצבעות לפיו של הקשיש, מכסה שוב את ראשו בשמיכה ולוחץ. 
ההתעללויות, שהתמונות בהן קשות לצפייה, מצביעות גם על מטפל סיעודי במוסד, שנצפה כשהוא ניגש לקשיש בן 81 ומכה אותו באגרוף, ומטפל אחר ניגש לאותו קשיש במועד אחר וסוטר לו בחוזקה על לחיו. במקרה אחר נצפה מטפל כשהוא מנסה להרכיב משקפיים למטופל קשיש תוך שימוש בכוח. בחקירה הסמויה נחשף כי אנשי הצוות נוהגים להשתמש בחדרי המטופלים כמלתחה, משתמשים במקלחות ובמקרה אחד אף מקיימים בחדרי האשפוז יחסי מין.

חקירת המשטרה החלה בעקבות שבבי מידע שהגיעו אל החוקרים כאשר מדובר בקשישים ללא אפשרות תקשורת ורובם גם ללא בני משפחה שניתן לפנות ולערב אותם. הסוכן הסמוי אסף במהלך כחודשיים ראיה אחר ראיה כשהוא מועסק במקום. הסוכן עצמו סיפר על רגעי אימה של ממש, בהם לא יכל לעזור לקשישים ומאידך ראה קשיש חסר ישע מול עובדים שפשוט מכים אותו. המשטרה מתכוונת לזמן לעדות את בעלי ומנהלי המקום. בשלב זה הם לא חשודים באירוע. החשודים, שנמצאים בין גילאי 33-50, תושבי לוד, ראשל"צ ורמלה, נעצרו והובאו לחקירה בחשד לעבירות של התעללות בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ועבירות נוספות.