"המטרה היא עולם מדיד - שבו הכוח חוזר למפרסם, שיידע מה מקבל בתמורה לכל דולר שהוא מוציא, והצרכן מקבל את מה שהוא רוצה וצריך". כך מתאר גל בר, שייסד ביחד עם שי כרמי את חברת ילוהד - את העידן החדש בתחום השיווק הדיגיטלי.


ילוהד (YellowHead), שהוקמה בשנת 2013, היא חברת שיווק דיגיטלי מבוסס תוצאות, המציעה פתרונות שיווק הוליסטיים בתחומי רכישת משתמשים ואופטימיזציה בחנויות האפליקציות ומנועי החיפוש. סוג של משרד פרסום דיגיטלי עם יכולת טכנולוגית להתאים לצרכן את התוכן הרלוונטי עבורו.


"יש מפרסמים שהורסים לנו את החוויה הצרכנית, כי אנחנו מקבלים פרסומות לא רלוונטיות", אומר בר. "התפקיד שלנו הוא לבצע התאמה מדויקת, כך שאם מישהו רוצה לטוס לארה"ב הוא יקבל מודעה על טיסה ולא פרסומת לגלולות למניעת הריון". בר מוסיף: "העולמות האלה יצטרכו לחיות בסינרגיה, ופה נכנסת לתמונה הטכנולוגיה, שנותנת אפשרות לזהות אנשים מעבר לרמה של מגדר או גיל. היא מזהה מה הם רוצים ומתי הם במצב הכי מתאים לרכישה. כל זה מאפשר ליצור פרסומות המותאמות אישית לקהל היעד.


ילוהד פועלת בשלושה מישורים: הסטודיו, שבו עובד צוות הקריאטיב על יצירת הווידיאו, הבאנר או המודעה האינטראקטיבית שמועלית לרשת, צוות קניית המדיה שאחראי על השמת המודעות בפלטפורמות השונות ברשת והטכנולוגיה שעוטפת את המערכת שזכתה לשם "אליסון".


אחד הפיצ'רים החדשניים שמוסיפה המערכת החדשנית של ילוהד זה ניתוח אלגוריתמי של אותם סרטונים, באנרים ומודעות אינטראקטיביות. "בשנת 2017 הצוות הטכנולוגי של החברה התחיל בפיתוח מוצר בתחום ה-Predictive פורץ דרך לקמפיינים, מה שמאפשר לעשות אופטימיזציה על סמך אלגוריתם של Learning Machine שחוזה את עתיד ביצועי הקמפיין מהרגעים הראשונים שהוא עולה לאוויר", מוסיף כרמי, מנכ"ל שותף של חברת ילוהד. "בעולם הישן היית מעלה לאוויר עשר מודעות ואז מנתח מה עבד ולמה", מדגיש גל", והמערכת שלנו מפרקת את התוצרים של צוות הקריאטיב ומתייגת אותן בעשרות ומאות חתיכות, כמו צליל, לבוש, דמות או ריקוד מסוים. אנחנו מקבלים מידע על תגובות ובאילו חלקים בעולם אהבו יותר ופחות", אומר גל, "יש פה משחק של יחס המרה בתוך זרם הקהלים. זה מתחלק למי שרואה את המודעה ואז מי שיחליט ללחוץ עליה, להתקין את האפליקציה ובסוף גם שיבצע את הרכישה. אנחנו צריכים לדעת לנתב את התוכן הנכון לקהל הנכון. אם בעבר התעסקו בעיקר בבאנרים – אז היום הסטודיו עצמו עבר שינוי ומכין יותר מודעות אינטראקטיביות כדי לייצר חיבור יותר חזק עם המשתמש בצד השני".


המטה הראשי של החברה נמצא בקיבוץ געש, אבל הפעילות שלה היא בינלאומית. הם מחזיקים משרדים גם באוקראינה וארה"ב, ובין לקוחותיהם ניתן למצוא את PLAYTIKA GAMES EPIC, UBISOFT ,וחברות ענק נוספות כמו טינדר, AIRBNB וגוגל, "בסופו של יום, הרעיון הוא למעשה היכולת לייצר מקסימום כסף במינימום עלות עבור הלקוח. כשמגיע סטארט-אפ צעיר עם תקציב של 10 עד 20 אלף דולר בחודש, היכולת שלנו לייצר ערך היא הכרחית עבורו", מדגיש גל. "חברה גדולה יכולה להרשות לעצמה להפסיד, אבל חברה קטנה הנמצאת בתחילת דרכה יכולה להיסגר אם היא לא תראה רווח. העבודה שלנו היא להוציא דולר ולהביא בחזרה דולר פלוס".


לדבריו של גל, "אם זו חברה מבוססת, בדרך כלל היא יודעת להעביר את החומרים השיווקיים ויודעת מה המסר שהיא רוצה להעביר. אבל אם מדובר בלקוח חדש, שלא יצר תוכן שיווקי מימיו, אנחנו מתחילים איתו תהליך מיתוג. הוא מביא את המוצר ואת ההבנה שלו על קהל היעד, ואנו בונים הנחיות למותג ואת צורת ההגשה לקהל מבחינת המסרים והעיצוב. אנחנו מעלים רעיונות קריאטיביים ומתחילים לעשות בהם שימוש. זה כמו לפרוש רשת דייגים גדולה, ומאחר שמדובר בעולם מאוד מדיד של ניסוי וטעייה, אתה מבין מהר מאוד איזה כיוון עובד והרשת הולכת ומצטמצמת".