איוב קרא, האם יש לך לאן לחזור? אני לא יודעת אם יש לכם מושג מה השורשים האמתיים של השר קרא שהתחזה בהתגלמות מצוינת לא פעם כאחד מרבי הישיבות. משפחת השר קרא הגיעה כמשפחה ראשונה מלבנון והתגוררה בהרי הכרמל בערך בשנת 1835, אך המשפחה לא התרבתה ולא גדלה, לעומת משפחות אחרות שהגיעה אחריהם כמו משפחת חלבי, נסראלדין, טריף ,מעדי, שנאן, קבלאן, אסעד, ואחרות שהצליחו להתרבות ולשלוט כמעט בכל משאבי העדה, לא שיש הרבה. עם זאת, היסטורית וגם עם קום המדינה, הממסד הישראלי דאג להפריד בין העדות השונות ומינה מנהיגים לכל ישוב ויישוב.



משפחת טריף המשיכה לנהל את ענייני הדת של העדה, כולל טיפול בכל המנגנון הדתי, אדמות קדושים, כספים, מינוי שופטים כיום ועוד. במקביל, שאר המשפחות הצליחו לשלוט חברתית ופוליטית, זאת בשל מספריהם הגדול. האירועים מתרחשים לעיני הנער הצעיר איוב קרא, שכנראה חלומותיו היו גדולים כפי שנוכחנו לדעת עד היום, ושאין שום דרך להגשים אותם במציאות ששלטה אז. קרא הבין שהוא אינו בן למשפחה גדול או למשפחה משפיעה במיוחד, אז הוא פילס את דרכו כ"ציוני פטריוט", יותר יהודי מהיהודים. היהודים הימנים הדתיים אהבו את ההצגה, עם הזמן הם קנו והוא אף האמין לעצמו.



הדעה הרווחת היום סביב השר קרא היא שאין לו לאן לחזור, הוא לא הצליח לבנות חמולה משלו ולא הגדיל את קשריו החברתיים בתוך בני עדתו, אלא ההפך. בני העדה סלדו מדעותיו הימניות, מעמדותיו הנחרצות שסובבו גב לכאבים ולצרכים של בני העדה והקש ששבר את גב הגמל, ביחסים בין קרא לבני העדה הדרוזית הוא הצבעתו בעד חוק הלאום, שבה מצוין באופן ברור וחד משמעי שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי ואינה שווה לכלל אזרחיה, הדבר שהקפיץ את כלל קציני העדה, אשר ציפו שהשר המהולל יחליט לחזור הביתה ויטפח על שכמם, אך לא עשה.



קרא חשב שנאמנותו לביבי תצלח לכל החיים, וששרה תרצה אותו עד לסגירת התיקים לפחות, הוא המשיך לרקום לעצמו חלומות ללא תקרה וכיוון לתפקיד שר החוץ. באותו זמן, שאף אחד לא ממש הרגיש, ראש הממשלה זיהה את הרפיון של הליכוד והתחיל לבנות סדר חדש שלא ציפה לו קרא, ראש הממשלה ידע שקרא כמו חזן וביטן ואמסלם , לא יגבשו את הליכוד ולא יתרמו לחזית הראווה שדרכה יוכל להגיד לאזרחי מדינת ישראל, " תצאו להצביע".



אז מצד אחד הוא דחק אותו למספר 40 בליכוד ומצד שני לא נתן לו להתמודד על משבצת המיעוטים בכך הוא הכניס לו לזירה מתחרה חדש, בשם פטין מולא סגן אלוף, דרוזי מכפר ירכא השכן, אשר קבל תמיכה רוחבית מבני יישובו וחלק מבני העדה. ספק אם לאחר הכל, קרא ימצא את מקומו בחזרה כמנהיג הדרוזי שהגיע למעמד הכי בכיר בעדה, או שמה ימציא את עצמו מחדש? מכל אופציה לא אופתע.