מספר מטעני חבלה מאולתרים הושלכו הערב (שני) לעבר כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. כמה פיצוצים התרחשו במהלך עימותים אלימים באזור קרני, ודליקות בערו לאורך הגדר בעקבות האירועים. בתוך כך, דובר צה"ל הכחיש דיווח של המועצה האזורית שער הנגב כי אותרה נפילה בשטחה. "בניגוד לפרסומים, לא זוהה שיגור רקטה משטח הרצועה לשטח ישראל", נמסר.
 
בשבוע האחרון שבו הפלסטינים לקיים הפרות סדר על הגדר, והן הופכות אלימות יותר ויותר מדי ערב. אתמול, לוחם צה"ל יועד זגורי, חייל בודד מארה"ב שהתנדב לחטיבת הנח"ל, נפצע בינוני מרסיסים, לאחר שמטען חבלה נזרק לעברו במהלך הפרות סדר אלימות סמוך לגדר, באזור ג'באליה שבצפון הרצועה.

במהלך האירועים אמש נזרקו מטענים רבים. רובם התפוצצו בשטח הרצועה, אבל אחד מהם גרם לפציעתו מרסיסים של הלוחם, והוא פונה לבית החולים ברזילי במצב בינוני. בתגובה, תקפו טנקים של צה"ל שתי עמדות של חמאס בירי פגזים, ובארגון הטרור דיווחו על נפגעים רבים.
כזכור, האירוע אתמול מצטרף לאירוע נוסף ביום שישי האחרון, שבו נפצע באורח קל קצין של יחידת המסתערבים של מג"ב ממטען שנזרק לעברו במהלך הפרות הסדר האלימות. במערכת הביטחון מזהים מגמה של הסלמה בהיקף האירועים ובאלימות שמפועלת בהם.
עימותים בגבול רצועת עזה


בתקופה האחרונה ניסה צה"ל להבליג על ירי פצמ"ר לעבר ישראל. גם לאחר פציעת קצין מג"ב, הגיב צה"ל במתינות יחסית, בניסיון להרגיע את המצב בשטח. יצוין כי בסוף מרץ יציינו בעזה שנה לתהלוכות השיבה ולאירועים האלימים על הגדר. 

 עימותים בגבול רצועת עזה. צילום: טל לב רם
עימותים בגבול רצועת עזה. צילום: טל לב רם