מפלגת העבודה ומפלגת יש עתיד חתמו על הסכם הבנות לקראת חתימה על הסכם עודפים. במפלגת מרצ לא אהבו את המהלך מצד העבודה, ותקפו בתגובה: "נדהמנו לשמוע שמפלגת העבודה שהיסטורית חתמה הסכם עודפים עם מרצ שוב ברחה מהשמאל ובחרה ביש עתיד, שאפילו לא התחייבה לסרב לשבת עם ביבי. בכל צומת משמעותי גבאי בורח מהשמאל והפעם מדובר בחוסר אחריות קולוסלי שיעלה בקולות לגוש".



מוקדם יותר, יו"ר העבודה אבי גבאי הציע לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' שריון במקום השני במפלגה. דנילוביץ', איש מפלגת העבודה, נבחר לאחרונה לכהונה שלישית בראשות עיריית בירת הנגב, תפקיד בו הוא מכהן מאז 2008. לאחר קבלת ההצעה מגבאי, השיב דנילוביץ' בשלילה.
 
בתוך כך, ח"כ יאיר לפיד הציג הערב את רשימת המפלגה של "יש עתיד" לכנסת ה-21. על רקע הצגת הרשימה, מסתמן כי איחוד אפשרי עם חוסן לישראל של בני גנץ עד למועד סגירת הרשימות השבוע. לאחר לפיד, חברי הכנסת מאיר כהן ועפר שלח נמצאים בראש הרשימה כשהשם החדש בצמרת הוא של ראש אכ"א לשעבר, אורנה ברביבאי.

לפיד אמר הערב על איחוד אפשרי עם חוסן לישראל כי "האופציה נמצאת על השולחן. אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון. נהפוך כל אבן. בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים. ראשון, שני, רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לנו, מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן".