פרסום ראשון: ביומיים האחרונים פועל ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) לבלימת האיחוד במפלגות הימין ומפציר ברב רפי פרץ שלא להסכים לאיחוד טכני עם עוצמה יהודית. על רקע החשש מאובדן הקולות של גוש הימין, בבית היהודי ובאיחוד הלאומי עדיין לא הגיעו להסכמות עם עוצמה יהודית של עו"ד איתמר בן גביר וד"ר מיכאל בן ארי, ונראה כי הפערים בין הצדדים גדולים. 
חברי מרכז ופעילים בבית היהודי מספרים הערב (שני) למעריב און-ליין כי הגורם שפועל נגד האיחוד עם עוצמה יהודית הוא דוקא ח"כ מוטי יוגב, שאף דוחק ברב רפי פרץ שלא לצרף את עוצמה יהודית לחיבור טכני. נראה כי בעוד שבאיחוד הלאומי וגם בבית היהודי מנסים להגיע עם עוצמה יהודית להסכמות, יוגב שנבחר במקום הראשון בפריימריז של הבית היהודי ימשיך להתנגד לכל חיבור איתם.
נתניהו לוחץ לאחרונה רבות על סמוטריץ' והרב פרץ להגיע להבנות בנושא, אך נראה שאת ניסיונות השכנוע שלו הוא צריך להפנות דווקא לח"כ יוגב, הנמצא עם ראש הממשלה בקשרים טובים. 


הרב רפי פרץ (ימין) ובצלאל סמוטריץ'. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הרב רפי פרץ (ימין) ובצלאל סמוטריץ'. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

מטעמו של ח"כ מוטי יוגב נמסר בתגובה: "לא נתייחס לספינים. הרשימה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי ואני בתוכה תמשיך ותנהג באחריות על מנת לבחון כל דרך אפשרית לאחדות בציונות הדתית והימין האמיתי כולו. עם זאת, חובה להדגיש כי האחריות לאחדות מוטלת על כתפי כל הצדדים".