48 שעות לפני המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת ה־21, ביש עתיד וגם בחוסן לישראל לא סותמים את הגולל על האפשרות של חיבור של הרגע האחרון, שיביא למפץ במרכז. זאת אף שהסיכויים לכך, נכון לאמש, נראים קלושים. מאיר כהן, מספר 2 ברשימת יש עתיד לכנסת, התייחס הבוקר (שלישי) בכאן ב' למיזוג אפשרי עם מפלגתו של גנץ ולחילוקי הדעות בין התנועות.

"אני והחברים שלי מוכנים לזוז לכל מקום אם באמת זה יקרה. האיחוד הזה הוא טוב", אמר כהן, "כנראה שבצד השני לא נותנים תשובות. אני נמצא בפוליטיקה וקשה לי לשמוע נאומים שמדברים על פינוי ההתנחלויות ומשא ומתן ואין שם אמירות נחרצות, ומצד שני אני שומע את בוגי שמדבר על להוסיף עוד מיליון להתנחלויות. אני רוצה להוסיף עוד מיליון אנשים בנגב. כל פעם שאני נוסע בכביש הערבה לבי נחמץ על זה שאין עוד יישובים". 

עוד הוסיף: "אני רוצה לשמוע את בני גנץ נותן אמירות ברורות האם הוא יושב או לא יושב תוך כדי השימוע עם נתניהו. אני חושב שמפלגה שרוצה לשלוט צריכה לדבר בקול אחד. אנא ממך דבר בקול אחד. האם אתה מעמיק את הקשר לחרדים ואתה תמשיך להעביר להם כספים, האם תתמוך בחוק הגיוס או לא". 
 
מה ההבדל ביניכם לבין גנץ?
"כשאתה רוצה איחוד המפלגה זכאית וזאת חובתנו לבוא ולהגיד - חבר'ה מה הקול שלכם בנושא הזה. אני מאד מקווה שעד יום חמישי יהיה איחוד".

אמש, בעת שהציג את רשימת מועמדי מפלגתו, התייחס ח"כ יאיר לפיד לאפשרות של חיבור עם מפלגתו של בני גנץ, ואמר כי אם יקבל תשובות לשאלות שהציג - הוא יהיה מוכן להיכנס מיד למשא ומתן. "אני רוצה להגיד לכם מפה מה קורה לגבי אופציית האיחוד עם בני גנץ. האופציה נמצאת על השולחן ולא אוריד אותה עד הרגע האחרון. נהפוך כל אבן", אמר לפיד באירוע השקת רשימת מועמדיו בשפיים.
 
לדבריו, "בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים ראשון ושני או רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לנו, מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן".
 
"יש עתיד היא לא מריצה שמעמיסה מנדטים. היא תנועה עם השקפת עולם מגובשת. אנחנו פה כי התחייבנו לשינוי במדינת ישראל. המטרה היא להקים מפלגת שלטון. המטרה היא לנצח. אבל למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות. אני לא מאמין שאני בכלל צריך להסביר את זה - אין דבר כזה מפלגת שלטון בלי מדיניות ברורה. אי אפשר ללכת לבחירות בלי שאנשים יידעו מה העמדות שלך. אנחנו התחייבנו", הסביר.
 
עוד אמר כי הוא מצפה לתשובות לגבי עמדת גנץ בנושא חוק הלאום, חוק המרכולים, לימודי ליבה, חוק הגיוס, התהליך המדיני מול הפלסטינים והתחייבות שלא לשבת בממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום, עוד לפני שימוע. "עד לרגע זה, לא קיבלתי תשובות", אמר. "הכל עמום, הכל דיבורים נחמדים של 'יהיה בסדר'. בני גנץ הוא איש ערכי וטוב. אנחנו צריכים לשמוח כשאנשים כאלה נכנסים לחיים הפוליטיים. אבל 'יהיה בסדר' זו לא תשובה. אם לא נטפל בנושאים האלה, לא יהיה בסדר". 
 
"אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה – שהם בסך הכל לא מסובכים - ניכנס מצדי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל עוד אפשר לסדר", הוסיף. "אם נקבל תשובות ברורות, עוד יש על מה לדבר. אם לא נקבל תשובות ברורות, יידע כל אדם באולם הזה שהוא חלק מתנועה שיש לה דרך. שיש לה עקרונות. שאף פעם לא מתבלבלת בין עקרונות לבין כיסאות". גורם בכיר בחוסן לישראל אמר אתמול כי עדיין אי אפשר לסתום את הגולל על חיבור עם יש עתיד, ואמר "הכל פתוח".
 
בינתיים דווח על מגעים מתקדמים בין חוסן לישראל למפלגת גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס, המבקשת להבטיח לעצמה תיק כלכלי בכיר, במקרה שהשותפות תצא לפועל וחוסן לישראל תרכיב ממשלה או תהיה חברה בקואליציה. בגשר גם מבקשים חמישה מקומות ברשימה, כדוגמת מה שסוכם בין גנץ לבין תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון. יצוין כי אם ההסכם עם לוי־אבקסיס ייצא לפועל, תימנע אפשרות לחיבור עם יש עתיד, משום שלוי־אבקסיס, שפרשה בשעתו מישראל ביתנו, מנועה מלהתמודד בשורות מפלגה שהייתה מיוצגת בכנסת היוצאת. ברשימה שהציג אמש לפיד, שודרג ח"כ מאיר כהן למספר 2 ואילו עפר שלח ירד למקום ה־3. את החמישייה הראשונה סוגרים האלופה במיל' אורנה ברביבאי וח"כ יעל גרמן.
 
עוד בעשירייה הראשונה: ח"כ קארין אלהרר, ח"כ יואל רזבוזוב, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ מיקי לוי וח"כ פנינה תמנו־שטה. הרכישות החדשות, רם בן ברק ויואב סגלוביץ, פותחים את העשירייה השנייה. הח"כ לשעבר בועז טופורובסקי במקום ה־13, עידן רול, נציג הקהילה הגאה, במקום ה־14, ואילו ח"כ עליזה לביא נדחקה למקום ה־16. בתוך כך, נמסר אמש כי יש עתיד תחתום על הסכם עודפים עם מפלגת העבודה. במרצ תקפו בחריפות את העבודה על שלא חתמה על הסכם עמה. "מדובר בחוסר אחריות קולוסלי, שגם עלול לעלות בקולות לגוש", נמסר ממרצ.