מדי תקופה אנו שומעים על מקרים שבהם ילדים עברו שיימינג ברשת, וכעת מתברר כי עבור ההורים, שכבר לא תמיד רואים בבית הספר מקום בטוח לילדיהם, גם גלישה ברשת בתוך הבית הבטוח הפכה לפחד ממשי עבורם. לרגל יום ההתרמה השנתי לאגודת ניצן הפועלת לקידום ילדים ובוגרים עם לקויות למידה והפרעת קשב שיתקיים היום, ערכה האגודה, בשיתוף מכון סמית, סקר הבוחן את הסכנות ברשת בקרב הורים לילדים ומתבגרים, עם וללא הפרעת קשב. בסקר השתתפו 400 הורים לילדים בני 9־16, וממנו עולה כי כמחציתם (51% בשתי הקבוצות) חוששים שילדיהם ייפלו קורבן לשיימינג ברשת. 
 
עוד עולה מהסקר כי הורים לבנים עם הפרעת קשב חוששים יותר מסיכויי בנם להיפגע, ביחס להורים לבנים ללא הפרעת קשב. לצד החששות, מרבית ההורים צופים שילדיהם ישתפו אותם כאשר ייתקלו באירוע חריג ברשתות החברתיות, או כשיחוו אירוע שלילי המכוון כלפיהם ויזדקקו לעזרה. עם זאת, כאשר בוחנים את המצב בפועל, עולה מדיווחי ההורים כי ילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב כבר עכשיו משתפים יותר את הוריהם כשהם נתקלים באירוע חריג ברשתות, בהשוואה לילדים ללא הפרעת קשב (18% לעומת 4%).
 
בקרב הורים למתבגרים מגיל 12 ומעלה עם הפרעת קשב, קרוב לשליש (29%) דיווחו על חשיפה של ילדיהם לבידוד ולניכור חברתי, לעומת חמישית בלבד (20%) מהורי הילדים ללא הפרעת קשב. כמו כן, בקרב הורים לבנים – כרבע (26%) מההורים שילדיהם אובחנו עם הפרעת קשב דיווחו כי בנם נקלע לאירוע של בידוד חברתי, לעומת 16% בלבד מההורים לבנים ללא הפרעת קשב. אצל הבנות, התופעה הייתה נפוצה יותר, וקרוב לשליש מהוריהן (29%), בשתי הקבוצות, דיווחו כי בתם נחשפה לאירוע של בידוד חברתי.
 

לשאלה מי יכול לעזור לילדים שנחשפו לאירוע שלילי ברשת, השיבו מרבית ההורים (כ־70%) כי ביכולתם לעזור לילדיהם. במקום השני במדרג, אם כי בפער רב (כ־10%), דורגו הגורמים המקצועיים, ואחריהם צוות בית הספר. עפרה אלול, יו"ר ניצן, מציינת: "בשנה האחרונה עוסקת האגודה בהשפעתן של הרשתות החברתיות על עולמם הרגשי והחברתי של ילדים ובני נוער. הטכנולוגיה אומנם מביאה עמה מדי יום בשורה חדשה ומסייעת לנו להגיע למחוזות חדשים, אולם היא מלווה גם בסכנות האורבות לילדינו ברשת. השפעת המרחב הווירטואלי אינה נמנעת, אך מידתה ואופייה תלויות במידה רבה בנו - ההורים".