אלאור אזריה, שכונה "החייל היורה" בעקבות הפרשה בה ירה בראשו של מחבל מנוטרל בעודו שכוב על הרצפה, הגיע היום (שלישי) לבית הדין הצבאי ביפו לחזק את לוחמי "נצח יהודה" העצורים ומואשמים בהכאת סייעני מחבלים פלסטינים בזמן שהם כפותים. אזריה, שהגיע מלווה באביו צ'ארלי ובפעיל הימין רן כרמי בוזגלו, אמר מחוץ לבית הדין: "שלא יפחדו, מה שהיה שם רק הם יודעים. אף אחד לא ישפוט אותם, אף אחד לא היה בנעליים שלהם".



"שיהיו חזקים", הוסיף אזריה, וטען כי "כל עם ישראל הגדול והיקר מאחוריהם". אביו צ'ארלי הוסיף כי "לבי עם המשפחות, אני לא מוכן שעוד משפחה תעבור את מה שאנחנו עברנו במהלך כל התקופה הזו. אני מצפה מהם ומכולם להיות חזקים ולעמוד על האמת שלהם".



עוד אמר האב, כי "מה שאנחנו רוצים פה זה להפסיק את הביזיון הזה שמעמידים לדין את החיילים שלנו, חיילי צה"ל. איפה הגב של הלוחמים שלנו? היום המפקדים מאחורה ונותנים ללוחמים לאכול את כל החרא. הגיע הזמן להתעורר, 99% מהעם עם הלוחמים שלנו. אנחנו אוהבים את חיילי צה"ל, הם החיילים שלנו. מי שחושב שחיילי צה"ל הם חיות הוא בעצמו חיה".



 שלשום הוגש כתב אישום גם נגד הקצין של החיילים, בדרגת סרן. הוא מואשם בכך שלא מנע את הכאת הפלסטינים על ידי חייליו, ולא מימש את אחריותו הפיקודית. הקצין הושעה מתפקידו בעקבות האירוע.
כזכור, חמישה לוחמי הגדוד החרדי נאשמים בהכאה של עצורים פלסטינים אזוקים. על פי כתב האישום, הלוחמים הכו את העצורים הפלסטינים, שנעצרו בעקבות פיגועי הירי ביהודה ושומרון, בסטירות, אגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת, בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים, ונגרמו להם חבלות קשות. 
שניים מהלוחמים מואשמים, בנוסף לעבירות אלו, גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. הפלסטינים נעצרו בפעילות נגד אנשי חמאס ברמאללה והאלימות שהפעילו לכאורה הקצין והחיילים היתה כל כך קשה, שהפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי ולא ניתן היה לחקור אותם.