נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר הערב (שלישי) לאחר פגישתו עם נציגות של הג'יי סטריט ברמאללה, כי במידה וישראל תקזז מהכספים שמועברים לרשות הפלסטינית את הסכום שמעבירה הרשות למשפחות המחבלים, הוא יסרב לקבל כספים בכלל מישראל, כך פורסם ב"כאן חדשות". "החלטנו לסרב לקבל כל פיצוי שהוא, אנחנו לא רוצים את זה", אמר אבו מאזן. "אנחנו לא רוצים לקבל כספים, תשאירו אותם אצלכם. אני אומר ברצינות, אם היו לנו רק 20 או 30 מיליון שקלים אז היינו משלמים את הסכום הזה כולו למשפחות השהידים".
כזכור, בתחילת השבוע ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) החליטה על יישום חוק הקפאת הכספים לרשות הפלסטינית, שהתקבל בכנסת בחודש יולי 2018, ולקזז מהכספים המועברים לרש"פ ע"י מדינת ישראל, סכום בסך 502,697,000 שקלים. מהנתונים שהציגו גורמי הביטחון עולה כי בשנת 2018 העבירה הרשות הפלסטינית את הסכום האמור למחבלים הכלואים בישראל, למשפחותיהם ולאסירים משוחררים. לפיכך הוחלט להקפיא סכום כסף בגובה זהה, מכספי המסים שגובה ישראל עבור הרשות הפלסטינית.
ראש הממשלה ושר הביטחון הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרשות הפלסטינית משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם.  למעשה על פי החוק שאושר ביולי בשנה שעברה אין כלל צורך באישור הקבינט לקיזוז הכספים והפעולה אמורה להתבצע באופן אוטומטי על ידי הערכת מערכת הביטחון.

לאחר פרסום ההחלטה הישראלית, לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיעה כי "אנו דוחים את החלטת ישראל לקזז את גיבורינו האסירים ומשפחות השאהידים והפצועים". בהודעה מטעם יו"ר הרשות שצוטטה בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית נאמר, כי "מדובר במעשה של פיראטים שגוזלים את הכסף הפלסטיני". דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה,  אמר, כי "עמדת הנשיא היא שאין לפגוע בפת הלחם של אסירינו הגיבורים, במשפחות השאהידים והפצועים של העם הפלסטיני". הוא הוסיף כי "ההחלטה הישראלית היא הפרה חד-צדדית של להסכמים החתומים, ובהם הסכם פריז". לדבריו, "יהיו השלכות מסוכנות להחלטה זו בכל הרמות, והיא תהיה בראש סדר העדיפות של ההנהגה הפלסטינית בראשות הנשיא מחמוד עבאס בכינוס שייערך בימים הקרובים".