דרמה בליכוד: בית הדין של הליכוד ביטל הבוקר (רביעי) את השריונים של חבר הכנסת אברהם נגוסה ושריון נוסף אשר היה שמור לאישה במקום ה-25. בעקבות כך חברת הכנסת שרן השכל זינקה למקום ה-27 ברשימה, גם ח"כ מיקי זוהר טיפס ועלה למקום ה-25, ואילו קרן ברק ירדה למקום ה-29. המפסיד הגדול מפסק הדין הוא ח"כ אברהם נגוסה, שבעקבות ביטול השריון, הוא נדחק למקום בלתי ריאלי בעליל ויראה את מליאת הכנסת רק דרך מסכי הטלוויזיה.


את חוות הדעת העיקרית כתב חבר בית הדין עו"ד יצחק בם, אליו הצטרף נשיא בית הדין חה"כ לשעבר מיכאל קליינר. בהחלטתו כתב קליינר ביקורת על נתניהו וחיים כץ שפעלו לסכל את הבחירה של שרן השכל ותפרו ייצוג למידותיו של אברהם נגוסה. "לא היתה הצדקה סבירה לשלול ממנה את הזכות להתמודד על משבצת העולה רק משום שלא התמודדה במשבצת הזו בפעם הקודמת. קטני אמונה יכלו  אפילו להניח שלו הגברת השכל היתה ילידת הארץ המגבלה של "מועמדות באותה משבצת בפעם הקודמת", ספק אם היתה באה לעולם".

עו"ד בם דחה את כל טענות נציג ועדת הבחירות של הליכוד וקבע כי הפרשנות של ועדת הבחירות לתקנון הבחירות של הליכוד שגויה ובלתי סבירה. מעבר לכך, עו"ד בם הוסיף גם ביקורת כללית על השריונים על חשבון נציגים שקיבלו קולות רבים יותר. "מעל כל הדיון בדקדוקי הפרשנות מרחף ענן של שיקולי מדיניות. לדעתי, יש להעדיף פרשנות המגשימה את רצון הבוחר והמאפשרת למועמד/ת שזכה/תה למספר הקולות הגבוה יותר להתברג במקום הגבוה יותר ברשימה. הליכוד הוא תנועה ליברלית. התפיסה הליברלית הבסיסית מבקשת להעריך בני אדם לפי מעשיהם, הישגיהם, ודעותיהם כפרטים. מבלי לגרוע חשיבות הייצוג של הנשים, יש להעדיף מצב בו הנשים נבחרות בזכות עצמן ובזכות פעילותן ולא בזכות מגדרן. לנוכח שיקול מדיניות זה, יש להעדיף פרשנות המאפשרת התחשבות בנשים שנבחרו בזכות עצמן במחוזות בבואנו לפרש את הסעיפים הדנים בהבטחת הייצוג".  



אתמול החליט בית הדין, בדעת רוב של שלושה מול שניים, לאשר את השריונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשימת המפלגה והותיר למעשה לראש הממשלה שריון אחד במקום ריאלי (28), ושריון נוסף במקום ה-41. בכך בעצם התקבלה עתירתם של מספר חברי כנסת מהמפלגה שעתרו נגד השריונים.
 
החלטת בית הדין מתחו חבריו ביקורת על רה"מ נתניהו. חבר בית הדין עו"ד יצחק בם כתב כי "אין להשלים עם מצב שבכל פעם ערב בחירות נולד הצורך לשריין מועמדים אטרקטיביים שאינם מתמודדים בבחירות המקדימות ולשם כך מופעל מנגנון לבר-חוקתי ומשעוברות הבחירות הסוגיה נשכחת עד לבחירות הבאות. תופעת 'מפלגות הכוכבים' אינה חדשה עמה. לרוב, הכוכבים של מפלגות האווירה כבים, חלקם עוד לפני הבחירות, חלקם תוך קדנציה אחת בכנסת. ההבטחה הגלומה באנשים שאינם מעמידים עצמם לבחירת הציבור, אלא מסתופפים בצל הכריזמה של מנהיג מתבררת לרוב בהבטחת שווא".
 
כל חמשת חברי בית הדין הסכימו כי ההחלטה על שריוני נתניהו התקבלה בחוסר סמכות, אולם בסופו של דבר נשיא בית הדין חה"כ לשעבר מיכאל קליינר החליט לאשר הסדר אליו הגיעו הצדדים לפיו נתניהו יקבל שריון במקום ה-28 אך יוותר על השריון במקום ה-21 וכן ידחוק שריון נוסף מהמקום ה36 ל-41. עמדת הרוב קיבלה את עמדת הדיין קליינר, תוך שהיא קבעה שלהבא בית הדין לא יאשר בשום אופן שריונים של יו"ר התנועה ללא הסמכה מפורשת של ועדת החוקה של הליכוד.
 
את העתירות הגישו יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן והח"כים מיקי זוהר, יואב קיש ושרן השכל. עתירות נוספות הוגשו על ידי מיכל שיר, שגברה במחוז תל אביב על מומלצו של נתניהו דוד שרן, ועל ידי נציג יו"ש ברשימה, שבח שטרן. כזכור, מצביעי הליכוד אישרו לנתניהו שריונים במקומות ה־21, ה־28 וה־36, כך שמי שנבחר מתחת למקום ה־21 הידרדר למקום נמוך יותר ברשימה. בעקבות אישור השריונים הידרדרו קיש למקום ה־24, ביטן ל־25, מיקי זוהר ל־29 ומיכל שיר ל־31. ביטול השריונים שיפר מאוד את סיכוייהם להיבחר למקומות ריאליים לכנסת הבאה.