בשירות התעסוקה מתקיימים עיצומים מזה 38 ימים וכעת נראה כי אין עשייה שתשים סוף לשביתה בזמן הקרוב. מי נפגע מהעיצומים, והאם אלו דווקא המובטלים עצמם? יו"ר ועד עובדי שירות התעסוקה, עופר לוי, פנה לשר האוצר, משה כחלון, להתערב, ואילו דינה ביטון, אישה מובטלת, הסבירה כיצד השביתה פוגעת בה. ביטון ולוי עלו היום (רביעי) לשיחה בתכניתה של ענת דוידוב, "איפה הכסף", ב-103FM, ודנו בנושא החשוב: "ממתינים שמישהו יתערב".

לוי הסביר בתחילת השיחה את המניע לעיצומים, ואמר כי "אנחנו פתחנו בעיצומים מאחר שמזה זמן רב אנחנו מנסים לנהל משא ומתן שבמסגרתו האוצר יקיים את ההתחייבות שהוא חתום עליה, לקלוט את עובדי הקבלן כעובדי שירות. לנו לא נותרה ברירה, לאחר שבעה חודשים של משא ומתן שלא מסתיים, לפתוח בעיצומים".

ענת: "אתה חושב שעכשיו, כששר האוצר ומפלגת כולנו בלחץ לפני הבחירות, יתפנו לעסוק בעובדי שירותה תעסוקה וללכת לקראתכם? שנה וחצי שזה לא קרה? למה דווקא עכשיו?".

עופר לוי: "אני מצר על השאלה כי כשהיה משבר לפני שבועיים ברשות שדות התעופה וכמה בעלי הון לא הצליחו לצאת לחו"ל כשמטוס אחד לא המריא אז פתרו את המשבר אחרי שעתיים. כשרוצים וכשיש אינטרסים כן אפשר להתערב. כשהאינטרסים הם של המובטלים, האנשים הכי חלשים במשק, סביר להניח שלא יתערבו".

ענת: "יש מובטלים חדשים שאתם גורמים להם נזק עצום".

עופר לוי: "בניגוד לאנשי האוצר אני רואה את המובטלים כלקוחות שאני עובד למענם. נעתרתי לבקשתו של חיים כץ ואם המשבר יימשך בחודשים האחרונים, על מנת לא לפגוע בהם, נפתח את הדלתות למספר ימים על מנת לתת להם שירות. לא נגרום נזק לדורשי עבודה. אנחנו בניגוד לאנשי האוצר לא חושבים שנכון לעשות את המאבק על גבם".

דינה ביטון, מובטלת חדשה, הצטרפה בשלב זה לשיחה והסבירה כיצד העיצומים פוגעים בחייה ומותירים אותה ללא כל הכנסה: "אני מנסה להירשם כבר מה-19 לינואר אך אפילו לא פתחתי תיק כי הלשכה סגורה. אם זה יימשך לא אקבל את הכספים של ינואר ושל פברואר. עבדתי במשך 43 שנים וכעת מובטלת פעם ראשונה בחיי עקב שלושה ניתוחים שעברתי בעקבות מחלת הסרטן. ניצלתי את כל ימי החופשה שהיו לי ואני לא יכולה לחזור לעבוד".

"אני עוד מוגבלת בבית ואין לי שום הכנסה אחרת. בעלי עובד חצי שנה בשכר מינימום ואם אני לא אפתח תיק אין לי ממה להתקיים בחודש הבא", הוסיפה ביטון. "יש לי קשר מידי יום עם לשכת שירות התעסוקה בנתיבות וכל יום שולחת הודעה ובודקת אם העיצומים הסתיימו כי לא מעדכנים בנושא בשום כלי תקשורת. אני אדם חולה ולא יכולה להגיע מידי בוקר למקום לבדוק אם השירות פתוח או סגור. מה עם מי שמבוגר ממני".


לוי הגיב לדברי ביטון, ואמר כי "אני יכול לומר לדינה שאני מצר על המצב ואפתור באופן אישי את הבעיה שלה. אני מצטער שאני לא יכול לפתור לכולם את הבעיות. כאשר רצו לפתור משברים פתרו אותם תוך 24 שעות".