חג הפורים, הצפוי להתרחש בחודש הבא, יביא עימו אלפי מסיבות ברחבי הארץ, בהן ישתתפו צעירים רבים על מנת לחגוג את מצוות "עד לא ידע". אחת המסיבות הבולטות, המושכת אליה רבבות של חוגגים צעירים, היא המסיבה שמתרחשת בכיכר המדינה שבצפון תל אביב - והמקומיים לא מרוצים. 



השנה, כחודש לפני המסיבה, עיריית תל אביב הוציאה את הודעת הביטול הבאה: "לאחר הפעלת שיקול דעת יחד עם משטרת ישראל, הוחלט כי מספר המשתתפים באירוע מסיבת פורים בכיכר המדינה הוא רב והמוני מידי ולכן השנה לא יתקיים. עיריית תל אביב-יפו תקיים אינספור פעילויות פורימיות אחרות ברחבי העיר עבור הקהילה והתושבים".



בהודעת הביטול שהוציאה העירייה לאחר התייעצות עם כוחות המשטרה צוין כי "מספר המשתתפים הוא המוני מדי", אך האם זוהי באמת סיבת הביטול? בשנה שעברה, זהר בר קמה, אחות בבית החולים "איכילוב" בתל אביב סיפרה על המראות והמקרים שהגיעו לחדר המיון של המרכז הרפואי בשעת המסיבה בכיכר המדינה.



בפוסט ביקורתי שכתבה בפייסבוק הפרטי שלה, שהפך לויראלי, כתבה בר קמה: "בשעות הצהריים המוקדמות הגיעה הילדה השיכורה הראשונה. היא בכתה וצעקה וקיללה וירקה והקיאה ודפקה את הראש בדפנות המיטה וצמררה מקור. ואז הגיעו ההורים שלה, ותימהון ובהלה ותחושת אשמה. ואנחנו אמפתיות וחייכניות וסבלניות ומלטפות. ואז הגיע עוד ילד, ועוד ילדה ועוד ועוד".



כזכור, בשנת 2016 דיירים ובעלי חנויות בכיכר המדינה דרשו מעיריית תל אביב לבטל את המסיבה בכיכר המדינה ואיימו בתביעה בסך מיליוני שקלים בגין נזקים הצפויים, לטענתם, בשל האירוע. הדיירים ובעלי העסקים בכיכר טענו, שלמסיבה הענקית צפויים להגיע יותר מ־100 אלף חוגגים, ומניסיון העבר האירוע עלול להסב להם נזקים. בין היתר נטען דאז, שבשנת 2015 היו חוגגים שעשו את צרכיהם בחצרות הבניינים, שנוצרו מטרדי רעשים ושהאזור היה סגור לתנועת כלי רכב שעות ארוכות.
"הרכב האוכלוסייה בכיכר המדינה אינו כזה שמשתתף במסיבות 'רייב' ואינו קהל היעד שלהן", נטען בפנייה, "תושבי הכיכר ברובם הם אנשים מבוגרים או בעלי משפחות החפצים בפעילויות תרבות אחרות בכיכר, ובוודאי לא במסיבות רועשות, שמקומן הטבעי הוא בפארק הירקון ולא במרכז מגורים". עוד נטען כי "הקהל הפוקד את המסיבות מלכלך את הכיכר וסביבתה, מחריב את הצמחייה ומשאיר את הכיכר ואת הרחובות הסובבים אותה מזוהמים. בני הנוער ויתר הקהל המגיע למסיבות אלו נוהגים לשתות ולהשתכר בסביבת הכיכר".