יו"ר חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, התייחס הערב (רביעי) לאיחוד הצפוי בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי למפלגת עוצמה יהודית בראשותו של איתמר בן גביר, ולתפקיד שראש הממשלה בנימין נתניהו מילא בדרך לאיחוד. בהודעה מטעם מפלגת חוסן לישראל אמר גנץ כי "אצלנו בממשלה לא יהיו בל"ד ולא כהנא", והוסיף כי נתניהו, שהיה ממתווכי ההסכם "איבד את הממלכתיות והציונות". מהליכוד נמסר בתגובה כי  "לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל רק תודות לגוש החוסם של המפלגות הערביות, כפי שאחמד טיבי אומר בגלוי. זה או ממשלת ימין חזקה של נתניהו, או ממשלת שמאל חלשה של לפיד-גנץ".



דבריו של גנץ מצטרפים לדבריו של צבי האוזר, המועמד לכנסת במסגרת חוסן לישראל - תל"ם, שאמר מוקדם יותר כי "היום בו נמתח קו ישר בין 'להבה' (גופשטיין ובן גביר) לבין חדר ישיבות הממשלה", והוסיף כי ההסכם: "יזכר לדראון עולם. שתיקת הכבשים בליכוד מהדהדת. אוי להוד ואוי להדר. אל תשאו יותר לשווא את שמם הרצל, ז'בוטינסקי, בגין ושמיר. ביום שאחרי נתניהו, "אלטלנת-השקר" הזו תהיה ספינת רפאים. עד אז נלחם כדי לא לטבוע בבושה" סיכם האוזר את דבריו.



מוקדם יותר התראיין יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', על ההסכם בירך עליו, ואמר כי נתניהו היה מהתומכים הגדולים של ההסכם. "אני חושב שעשינו את המהלך הנכון, לקחנו אחריות כבדה", אמר סמוטריץ' בראיון לגלצ, "חלק גדול מהמהלכים שעשינו הם מהלכים לא קלים לעיכול, יש בהם סיכונים, אבל האחריות שלנו היא לשמר את שלטון הימין, לוודא שקולות לא הולכים לפח. מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה זורקות את הקולות לפח", הוסיף.



איחוד מנצח, או כניעה לקיצוניות? בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום: אמיל סלמן,מרים אלסטר, פלאש 90)
איחוד מנצח, או כניעה לקיצוניות? בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר (צילום: אמיל סלמן,מרים אלסטר, פלאש 90)



"קיבלתי מנתניהו הרבה שיחות בימים האחרונים, הוא נתן את חלקו", סיפר סמוטריץ'. "האיחוד הבשיל אתמול בארבע לפנות בוקר אחרי כמה לילות ללא שינה, הדבר הזה תואם והובא לאישורו של הרב פרץ שקיבל את ההחלטה. היה לי ולנתניהו שיח מאוד אינטנסיבי, מועיל היו לנו ויכוחים, אבל בסופו של דבר היה מועיל". 

בנוגע לביקורת על האיחוד עם מפלגה שמייצגת זרם כהניסטי שבעבר היה נחשב למוקצה בימין, ואמר כי אין בביקורת הזאת דבר. "זה, יש ניסיון לעשות דה-לגיטימציה לאנשי עוצמה יהודית, אם תמר זנדברג שמסוגלת לעלות לקברו של עראפת, יש לה מקום בכנסת ישראל, אם יש חברי כנסת ערבים שתומכים בפעולות טרור, אני חושב שאי אפשר לומר שאין להם זכות לייצוג".

"החיבור הזה קריטי כדי למנוע איבוד קולות, ולמנוע ממשלת שמאל בראשות גנץ אלא ממשלת ימין ברשות נתניהו", אמר סמוטריץ' והוסיף כי "מה שהכי מדאיג אותנו זאת 'תוכנית המאה' של טראמפ וכמה כוח יהיה מימין לנתניהו לשמור עליו".