כמו בישראל, כך בארצות הברית: רוברט מולר, החוקר המיוחד לקשרי סביבתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקרמלין צפוי לפרסם את מסקנותיו בשבוע הבא, כך דיווחה הערב (רביעי) רשת CNN. על פי מקורבים המעורים במצב, התובע הכללי האמריקאי ביל בר צפוי להודיע על הגשת הדוח בתחילת שבוע הבא ולהגיש סיכום של הדוח לקונגרס.

דיווח זה מסמן כי מולר כמעט וסיים את הכנת הדוח, לאחר שתי שנות חקירה. בשלב זה לא ברור כמה מהדוח שיגיש מולר יופיע בסיכום שיעביר בר לקונגרס, וגם לא ברור כמה זמן ייקח למחלקת המשפטים להכין את הדוח המסכם. בעבר התייחס התובע הכללי להגשת הסיכום ואמר כי הוא מעוניין להיות שקוף ככל האפשר עם הקונגרס והציבור האמריקאי, במגבלות החוק.



על פי הנהלים שתחתם פועל החוקר המיוחד, על מולר להגיש דוח חסוי לתובע הכללי בסיום חקירתו, אך אין מחובת אף אחד מהם לחשוף את הדוח לקונגרס או לציבור. בר אמר בעבר כי משרד המשפטים נמנע מפרסום חומרים מכפישים על אנשים שלא הוגש נגדם כתב אישום. אך סיום חקירתו של מולר היא לא סוף סיפור, וייתכן שהחקירות יעברו למערכת המשפט האמריקאית. כמו כן, מולר עצמו סימן מספר נקודות שלטענתו לא נפלו תחת הסמכות שלו, אך עדיין יש צורך לחקור אותן.