לא על “ארץ ישראל” נלחם בנימין נתניהו. על חירותו האישית הוא נלחם. המאמץ להחדיר לכנסת את ממשיכי דרכו של הרב כהנא לא נועד להצלת ההתיישבות או לבלימת השמאל. הוא נועד למטרה אחת בלבד: להכניס עוד שתיים־שלוש אצבעות לכנסת, שלא יתרשמו מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום באשמת שוחד נגד ראש ממשלת ישראל. זה הסיפור כולו.

כמה נהרות דיו ותווים דיגיטליים נשפכו סביב הפגישות המרובות של נתניהו עם ולדימיר פוטין, חשיבותן העצומה לביטחון המדינה, יכולתו של נתניהו להיכנס לקרמלין בכל רגע נתון. אחר כך באה הפלת האליושין הרוסי ומאז מתאמץ נתניהו בכל כוחו לקבל הזמנה מפוטין כדי לנסות לאחות את הקרעים. הנה, ההזמנה הגיעה בסופו של דבר, אבל נתניהו קימט אותה אתמול והשליך אותה לפח האשפה של ההיסטריה כדי להכניס לכנסת את ד”ר מיכאל בן־ארי, עו”ד איתמר בן־גביר וברוך מרזל, חסידיו של ברוך גולדשטיין וממשיכי דרכו של הרב כהנא. יצחק שמיר, שנהג לצאת מאולם המליאה כשכהנא המקורי עלה לנאום בכנסת, מתהפך בוודאי בקברו, שלא נדבר על מנחם בגין.
לא על “ארץ ישראל” נלחם נתניהו. לא נשקפת לארץ ישראל סכנה כלשהי. אין שמאל אמיתי, לא בציבור ולא בכנסת. רוב הישראלים נמצאים על אותה בלטה. נתניהו עצמו יגיד “כן” לתוכנית השלום של טראמפ וינסה להרכיב סביבה ממשלה. בני גנץ לא מסוגל לפרק התנחלות, או אפילו בזנ”ט אחד בודד במאחז בלתי חוקי, גם אם המתנחלים עצמם יתחננו שיעשה את זה. קודם נראה אותו ממרה את פיה של הרל”שית הצמודה שמנהלת אותו. גם יאיר לפיד הוא לא שילוב בין יוסי ביילין לשמעון פרס. 
 

הפאניקה סביב “עליית השמאל” מלאכותית, מבויימת ומגוחכת. מדהים שנתניהו הצליח לשכנע את כולם במציאות האלטרנטיבית שהמציא, רק כדי להמשיך את מלחמתו הנואשת בניסיון להימלט מאימת הדין. עצוב שאין בליכוד, מפלגה מפוארת לשעבר שידעה מאבקים, התמודדויות, יריבויות וקרבות, צדיק אחד שיתנער, יקום ויגיד את האמת. הכבשים פועות רק בחדרים סגורים, בסודי־סודות, בהצללה ובעיוות קול. הפחד משתק את כולם. ביום שאחרי נתניהו, הם יספרו איך חירפו את נפשם על משמר הדמוקרטיה.
לא מזמן, סידרת הפעולות הלא תיאמן של נתניהו ביממות האחרונות הייתה מייצרת רעידת אדמה שממוטטת את המערכת הפוליטית על עצמה. האיש משריין מועמד מ”הבית היהודי” אצלו בליכוד, כדי שיפרוש יום אחרי הבחירות ויחזור לבית היהודי. האיש מבטיח לסמוטריץ’ שני תיקים בכירים בממשלה, כמו תיק החינוך. ומה עם הקבינט? אני מתאר לעצמי מה עובר עכשיו על ראשי זרועות הביטחון המבועתים. בקצב הזה, סמוטריץ’ עוד יהיה המבוגר האחראי של הקואליציה הבאה.
  
הטור המלא מחר ב״מעריב־סופהשבוע״