הקטור מוחיקה ריקרדו, שגריר ונצואלה בצרפת, ממשיך בתפקידו על אף הכרתה של צרפת בחואן גואידו כנשיא המדינה. ריקרדו משתדל להציג את הממשל שהוא מייצג באור חיובי, ובעיקר חוקי, מול אותן מדינות בעולם, ובכללן ישראל, שהלכו בעקבות ארצות הברית והכירו בראש האופוזיציה כמנהיג הרשמי. 

 
בפגישתנו הוא מביע תקווה שהיחסים הדיפלומטיים שנותקו "בנסיבות ידועות" בין ישראל לוונצואלה יוכלו לחזור בבוא העת לקדמותם. לדבריו, "הנשיא מוכן לדבר עם כולם, אם יש אפשרות לדיאלוג". 
 
בינתיים, הוא מבהיר כי "היחסים הקונסולריים התקינים נמשכים באמצעות הנציגות בעמאן", ומוסיף כי "ונצואלה לא ביטלה מעולם את הכרתה בישראל". מצבה של הקהילה היהודית בארצו, הוא מבטיח, הוא "כשל כל הקהילות, ואין עליה כל איום. חלק מהיהודים עזבו את המדינה, אבל רובם נשארו". 

מנהיג האופוזיציה חואן גואידו. ממשלת ונצואלה מעדיפה דיאלוג עמו? צילום: רויטרס

 
לצורך הוכחה, השגריר שולף באופן רשמי נתון שעד כה היה רק בגדר שמועה. "הנשיא ניקולאס מדורו הוא ממוצא יהודי ספרדי. היהודים שהגיעו להולנד אחרי גירוש ספרד באו לוונצואלה. המשפחות הראשונות, בסוף המאה ה־17, היו ריקרדו, קפרילס, קוריאל ומדורו". 
 
השגריר עצמו, פרופסור לסוציולוגיה, גם הוא יהודי. נצר למשפחת ריקרדו מצד אמו, ואחייניו התגוררו תקופה ממושכת בארץ. ובנוסף, הוא מבהיר שלממשלתו אין כל קשר לארגון חיזבאללה. "יש לנו עדות נכבדות של לבנונים וסורים".
 
"ייתכן שלהם יש קשר עם חיזבאללה, שהוא ארגון חוקי בארצו. אבל לממשלת ונצואלה אין שום קשר עם חיזבאללה", אומר ריקרדו. הוא גם הדגיש כי ממשלתו בוטחת בכוחה, מעדיפה משא ומתן ולא תאסור את הנשיא המתחרה גואידו, כדי לא לעורר פרובוקציות.