הכותר השלישי שיצא בסדרת "מטרו", Metro Exodus, מבית היוצר של חברת A GAMES4, זורק אתכם למסע מטורף בשטחיה הפראיים וההרוסים של רוסיה, בעולם שלאחר מלחמה גרעינית.



בדומה לקודמיו, גם משחק זה מתמקד בדמותו של ארטיום, שביחד עם אשתו, אנה, אביה הגנרל וקבוצת לוחמי רנג'ר אמיצים, עולים על ה"אורורה", רכבת שחוצה את המדינה, ויוצאים למסע חיפוש אחרי מקום שראוי למחיה בעולם שנהרס על ידי מלחמה גרעינית ומלא בסכנות אקולוגיות ומפלצות מאיימות שקופצות עליכם מכל פינה. 
 
בניגוד לעלילה של קודמיו, במשחק הזה אתם מבלים פחות זמן במחילות תת־קרקעיות ותמצאו את עצמכם יותר משוטטים בעולם פתוח, שמעניק לכם את הזמן והחופש לבחור את מטרותיכם.  הדרך לבחירת המטרה מלווה בנופים מדהימים, החל מעיירות הרוסות המתבוססות בשלג המוסקבאי, וכלה במדבריות שכוחות אל ויערות מלאים ביצורים קטלניים.

 

המשחקיות של מטרו היא לא פחות מאדירה. השימוש בכלי הנשק הוא מוגבל ותצטרכו לייצר לעצמכם שדרוגים וקליעים - מה שהופך אותם למאוד יקרים, וכך מאלץ אתכם לחשוב פעמיים לפני שאתם יורים. במשחק זה לא תמצאו חנויות או סוחרים משוטטים שיציעו לכם את הנשק העוצמתי ביותר ותצטרכו להכין בעצמכם קליעים ולשדרג נשקים בשולחנות עבודה שיהיו זמינים בנקודות מפתח לאורך המשחק.
 
מלבד המוטציות שינסו לטרוף אתכם מתחת ומעל לאדמה, אתם תעברו בדרככם עיירות מלאות בתושבים מפוחדים, חלקם ידידותיים, חלקם הרבה פחות. תנאי השטח הקשים מעל פני הקרקע כוללים סופות חול, קרינה מאיימת ויצורים רצחניים, שכל אחד מהם דורש אסטרטגיה שונה לחסלו. עובדה זו גורמת לשחקן להרגיש את הסכנה בכל רגע במשחק ומשדרגת את החוויה.
 
במקביל לגילוי העולם המסעיר מסביבנו, מפתחי הכותר וידאו כי לכל הדמויות המלוות אתכם יהיו מספיק דיאלוגים על מנת ליצור חיבור יותר אנושי עם דמויות ה־NPC ,מה שמעשיר את העלילה באמצעות חיבור רגשי לחברים למסע המסוכן. השילוב של עלילה חזקה ומובנת, אפשרות להתחבר לדמויות, עולם פתוח ומלא בסכנות מעל ומתחת לקרקע ומשחקיות שמשאירה אתכם במתח עד הרגע שבו אתם מגיעים לקרקע בטוחה - הופך את Exodus לכותר הכי חזק בסדרה עד כה. 
 
עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Games 4A. הכותר Exodus Metro זמין לרכישה אצל המשווקים