משחקים על הסנטימנט הלאומי: רשימתם של בני גנץ ויאיר לפיד תיקרא "כחול לבן", כך פורסם היום (חמישי). השם החדש הוא המשך לסיכומים שהושגו בין הצדדים במהלך המו"מ הלילי, לקראת ההודעה על האיחוד ביניהם. המפלגות סיכמו ביניהם גם על חלוקת התיקים, בממשלה, שיקימו, אם וכאשר. גנץ יכהן כראש הממשלה ובאותו הזמן לפיד יכהן כשר החוץ, כך נודע למעריב אונליין. עוד נודע כי יעלון ישמש כשר הביטחון, תפקיד שכבר מילא בעבר. עוד סוכם כי חוסן לישראל תקבל 14 מקומות עד המקום ה-30 ברשימה, כולל גבי אשכנזי, יש עתיד 13 ואילו תל"ם 3.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לאיחוד בישיבה שהתקיימה בכפר המכבייה ברמת גן, ואמר כי "אנחנו לפני מערכת בחירות קשה. השמאל מתאחד, והוא ייהנה מתמיכת התקשורת ומתעמולה בלתי פוסקת 24/7 מעכשיו ועד יום הבחירות. אם לא נביא את כל האנשים בקלפי, ונשכנע אותם לא לבזבז קולות ולהצביע למפלגות שלא יעברו את הסף, אלא יצביעו קודם כל לליכוד - אנחנו יודעים שיש כאן סכנה. אני רואה את הדברים כהוויתם, אני לא מייפה אותם, ואני גם לא מכביר מילים על הסכנה. אתם מבינים אותה".

מאז פרסום הסיכום, נשמרת דממת אלחוט בקרב חברי שלושת המפלגות. אף אחד מהם לא התראיין ולא התייחס לסוגיה שעוררה סערה במערכת הפוליטית בשעות שחלפו מאז פרסום דבר האיחוד. אלא שלפני זמן קצר יצא יאיר לפיד מביתו ואמר לתקשורת ואמר כי "התחושה מצוינת, הקמנו מפלגת שלטון היום".

לאחר האיחוד, כך תיראה רשימת "כחול לבן" לכנסת ה-21: 

 

יתר המועמדים בשלוש העשיריות הראשונות:
11. מיכאל ביטון
12. חילי טרופר
13. יעל גרמן
14. צבי האוזר
15. אורית פרקש הכהן
16. קארין אלהרר
17. מירב כהן
18. יואל רזבוזוב
19. אסף זמיר
20. יזהר שי
21. אלעזר שטרן
22. מיקי לוי
23. עומר ינקלביץ'
24. פנינה תמנו שאטה
25. ר'דיר מריח
26. רם בן ברק
27. אלון שוסטר
28. יואב סגלוביץ'
29. רם שפע
30. בועז טופורובסקי

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות הודיעו יו"ר חוסן לישראל-תל"ם, בני גנץ, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי הגיעו להסכם על ריצה משותפת של המפלגות בבחירות הקרובות. ההסכם כולל רוטציה בין השניים, במהלכה יכהן גנץ כראש ממשלה במשך כשנתיים וחצי, ולאחריו יכהן בתפקיד לפיד.
השניים הודיעו באותה ההזדמנות כי גם הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שהתנה את הצטרפותו באיחוד שכזה, מצטרף לרשימה ויהיה הרמטכ"ל השלישי בה, בנוסף למשה (בוגי) יעלון וגנץ עצמו. על פי ההסכם, גנץ יישאר במקום הראשון ברשימה, כאשר לפיד יהיה במקום השני, יעלון בשלישי ואשכנזי במקום הרביעי. הצדדים ימסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת בהמשך היום.