נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (חמישי) כי רוסיה מוכנה מבחינה צבאית למשבר נוסף בסגנון משבר הטילים בקובה מתקופת המלחמה הקרה, במידה וארה"ב "מספיק טיפשה" כדי לרצות אחד כזה. לדבריו, לארצו יש יתרון בכל הנוגע ליכולת תקיפה גרעינית ראשונה.

לדברי פוטין, הוא לא מעוניין במרוץ חימוש עם ארה"ב, אבל לא תהיה לו ברירה לפעול במידה ו-וושינגטון תפרוס טילים חדשים באירופה, אשר חלק מהם מסוגלים להכות במוסקבה בתוך 10-12 דקות. "המתחים בינינו אינם לסיבה להגיע לרמה של משבר הטילים הקובני בשנות השישים, וזה לא מה שאחנו רוצים", אמר פוטין. "אבל, אם מישהו רוצה בזה, אז הוא מוזמן".
הדברים של פוטין, שפורסמו בתקשורת הרוסית, הגיעו בעקבות אזהרה מוסקבה שתגיב לכל הצבת טילים אמריקאיים בסמוך לאדמתה ע"י הצב טילים משלה בסמוך לאדמת ארה"ב. פוטין הרחיב על אזהרתו, ואמר כי רוסיה יכולה לחמש ספינות וצוללות בטילים מחוץ למים הטריטוריאליים של ארה"ב, במידה ותחליט וושינגטון לפרוש נשק גרעיני לטווח בינוני באירופה. טילים כאלו, לטענתו, יפגעו בארה"ב מהר יותר לפני שהטילים שארה"ב תציב באירופה יספיקו לפגוע ברוסיה.


בדרך למשבר נוסף? דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

 
"אנחנו מדברים על כלי שיט של חיל הים, צוללות או ספינות", אמר פוטין. "אנחנו יכולים לצייד אותם, בהתחשב במהירות ובטווח של הטילים שלנו, במים ניטרליים. אלו לא טילים נייחים, והם (ארה"ב) יצטרכו למצוא אותם".
מחלקת המדינה האמריקאית הגדירה את אזהרתו של פוטין כ"תעמולה", וטענה כי היא נועדה להסיט את תשומת הלב מטענתה של וושינגטון על כך שמוסקבה מפרה את הסכם פירוק נשק גרעיני לטווח בינוני (INF), שנחתם בשנת 1987 בין ארה"ב לברית המועצות. במסגרת ההסכם, הסכימו המעצמות על פירוק הדדי של טילים בליסטיים לטווח בינוני וקצר. 
משבר הטילים בקובה פרץ ב-1962, כאשר ברית המועצות הגיבה לפריסת טילים של ארה"ב בטורקיה ע"י שליחת טילים בליסטיים לקובה, היכולים לשאת ראש נפץ גרעיני. זאת, על רקע הסכסוך המתמשך בין שתי המעצמות, שנבע מפערי האידיאולוגיה בין בריה"מ הקומוניסטית לבין ארה"ב הליברלית. משבר הטילים בקובה, שנפתר בסופו של דבר באמצעים דיפלומטיים, נחשב לאירוע שהביא את העולם הכי קרוב לסף מלחמה גרעינית.