יום פוליטי סוער גם במגזר הערבי: המפלגות הערביות החליטו לרוץ בבחירות לכנסת ה-21 בשתי רשימות נפרדות, וזאת בניגוד לארבע השנים האחרונות בהן ארבע המפלגות הערביות - חד"ש הקומוניסטית, רע"מ המייצגת את הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, בל"ד הלאומנית ותע"ל מפלגתו של אחמד טיבי. 


בתום מגעים ממושכים שנמשכו שעות רבות, יו”ר תע”ל, אחמד טיבי, ויו”ר חד”ש, איימן עודה, סיכמו היום (חמישי) על ריצה משותפת של שתי המפלגות לבחירות לכנסת ה-21, כשהשניים יהיו ראשי המפלגה המאוחדת במשותף. ההסכם התקבל בתום מגעים בין שני ראשי המפלגות לקראת המועד האחרון הערב להגשת הרשימות לכנסת.
 
על פי ההסכם בין חד״ש לתע״ל רשימת חד״ש-תע״ל תראה כך: ח״כ איימן עודה, ח״כ אחמד טיבי, ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד״ש), ח״כ לשעבר אוסמה סעדי (תע״ל), עופר כסיף (חד״ש), ח״כ יוסף ג׳בארין (חד״ש), סונדוס סאלח (תע״ל). במקומות השמיני והשתיעי יהיו נציגי הבדואים מהנגב והדרוזים מהצפון.
 

כזכור, לפני כחודש פנה טיבי ליו"ר ועדת הכנסת, מיקי זוהר, וביקש לסיים את דרכו עם הרשימה המשותפת, ולהמשיך בראשות מפלגתו תע"ל - התנועה הערבית להתחדשות. זאת, על רקע חוסר שביעות הרצון שלו טיבי מייצוגה היחסי של מפלגתו ברשימה, אחד וחצי. ח"כ עודה הגיב אז לפרישתו של טיבי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מי שהיה רוצה לראות את הרשימה המשותפת מתפרקת, יותר מכל, זה נתניהו, מי שרוצה לעשות הפרד ומשול בין ערבים לערבים זה הימין הקיצוני. גאה להיות חלק ממפלגה שיודעת לשים את האידאולוגיה לפני האינטרסים האישיים".
 
מוקדם יותר, גם התנועה האיסלאמית ובל״ד סיכמו על ריצה משותפת בבחירות לכנסת. במקום הראשון הוצב מנסור עבאס מטעם התנועה האסלאמית אחריו מטאנס שחאדה מבל״ד. במקום השלישי ח״כ עבד אל-חכים חאג׳ יחיא (התנועה האסלאמית), היבא יזבק (בל״ד), ח״כ טלב אבו עראר (התנועה האסלאמית), מאזן גנאים (בל״ד), ח״כ סעיד חרומי (האסלאמית), מוחמד אגברייה, תמאם חטיב וואליד קעדאן.