הטריק של הליכוד: בעקבות הביקורת שהופנתה לעבר ההסכם בין הבית היהודי לליכוד, במסגרתו חבר הבית היהודי ישוריין במפלגת השלטון, והחשש מפני התערבות משפטית, הוחלט לצרף את סגן שר הביטחון אלי בן דהן דרך הגשת רשימת הליכוד יחד עם מפלגת "אחי", מפלגתו של אפי איתם. מקורות מסרו למעריב כי את התרגיל הגה ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשביל להימנע מלשריין את בן דהן באופן ישיר במפלגת הליכוד, מה שיכול להיות מנוגד לחוק המפלגות בגלל קשריו לבית היהודי.



כזכור, במסגרת הסכם האיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, הסכם שנתניהו שימש לו כ"שושבין", התחייב ראש הממשלה לשריין את המקום ה-28 בליכוד לנציג הבית היהודי. עם זאת הדבר עמד בפני מחלוקת משפטית האם רשימה יכולה יכולה להכיל גם חבר מפלגה אחרת שבאופן מוצהר מתכנן לפרוש מהמפלגה עמה הוא רץ יום לאחר הבחירות.



ההסכם אושר אתמול בערב, ומטרתו הייתה למנוע מאחת, או יותר, משלוש המפלגות בימין הקיצוני להתמודד לבד ולא לעבור את אחוז החסימה, ובכך לעלות לימין מנדטים. בנוסף לשיריון, הסכים נתניהו לחתום על הסכם עודפים עם מפלגת הימין המאוחדת, שבחלק מהסקרים משיגה שמונה מנדטים, ואף עוקפת את מפלגת "הימין החדש", בראשות שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, שפרשו רק לפני חודשים ספורים מהבית היהודי.