בבחירות לכנסת ה-21 יתמודדו 47 רשימות - מספר שיא בתולדות המדינה. השיא הקודם עמד על 34, מספר שנרשם בבחירות לכנסת ה-18 ולכנסת ה-19. הרשימה האחרונה שהגיעה להירשם אתמול (חמישי) הייתה זו של ש"ס, בראשות אריה דרעי. בבחירות הקרובות יהיה צורך להדפיס 376 מיליון פתקי הצבעה עבור הרשימות המתמודדות.



לקראת סוף ההרשמה התברר כי השר לשעבר אלי ישי יתמודד בראש רשימת יחד, שהנה רשימה עצמאית, זאת לאחר שהמגעים בינו לבין הבית היהודי והאיחוד הלאומי נכשלו. עוד נקבע כי הרשימה המשותפת התפצלה לשתי רשימות - רע"ם-בל"ד ורשימה משותפת לחד"ש ותע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי.



מצעד המשלחות נמשך אתמול לאורך שעות ארוכות. בראש משלחת כחול לבן עמדו יועז הנדל, אורנה ברביבאי ואורית פרקש הכהן, שהתקשו להסתיר את התרגשותם לנוכח צעדיהם הראשונים בפוליטיקה.

את ההצגה גנבו נציגי מפלגת הפירטים, אהד שם טוב ונועם כוזר, שהתייצבו לפני השופט חנן מלצר חבושים בכובעים של שודדי ים. הם ביקשו לכתוב על פתק ההצבעה של מפלגתם "פתק לשלשול", ואמרו כי הם בעד אינטרנט חופשי לכל אזרח. 


יו"ר גשר ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שהסתמנה כהפתעת הבחירות אך הגיעה לקו הגמר כשהיא מדשדשת מתחת לאחוז החסימה הגיעה מלווה בקבוצה גדולה של אוהדים שפצחו בשירה ובמחיאות כפיים. היא לא הסתירה את אכזבתה ותסכולה מכך שגנץ ניהל איתה שלשום בלילה פגישה בארבע עיניים בזמן שאנשיו ניהלו בסביון משא ומתן מתקדם עם לפיד ואשכנזי. לוי-אבקסיס הבטיחה כי תהיה לשון המאזניים בבחירות הקרובות והצהירה "אנחנו לא בכיס של אף אחד".
 
מפלגת הפיראטים. צילום: אריק בנדר
מפלגת הפיראטים. צילום: אריק בנדר


במשלחת מפלגת העבודה שהגיעה אמש לכנסת היה גם אלוף במיל טל רוסו, הרכש החדש של גבאי, שאמר כמה מילים למצלמות והסביר כי הוא לא רגיל לנאומים ארוכים. "מה שדיברתי ב-48 שעות בפוליטיקה זה יותר ממה שדיברתי לאורך כל השירות הצבאי שלי", התנצל.

עוד בנרשמים מפלגה חדשה בראשות חה"כ לשעבר חיים דיין, שכיהן בכנסת ה-16 מטעם צומת וזכור כמי שהשתלט באולם המליאה על תייר מאיטליה שקפץ ממרומי יציע האורחים.

נציגי הליכוד, השר יריב לוין וח"כ דוד ביטן, היו בין האחרונים להתייצב בפני השופט. הם הודיעו במפתיע כי הם מציגים רשימה של הליכוד ומפלגת אח"י. התברר כי כדי להתגבר על העתירות נגד שריון אלי בן דהן כנציג של מפלגה, שהייתה רשומה אצל רשם המפלגות על שמו של השר לשעבר אפי איתם.

עד דקות לפני סגירת הרשימות נציגי הרשימות הערביות משא ומתן של הרגע האחרון בניסיון להציג בכל זאת רשימה אחת משותפת. לבסוף הושג הסכם על ריצה משותפת בין חדש לתעל. אחת הרשימות שנרשמה קראה לעצמה 'צדק לעזה'.
 
ח"כ אורן חזן, בין האחרונים להירשם, יתמודד בראש רשימת צומת. הוא קיבל את האותיות "זץ" ואמר:"זץ ביידיש זה מכה. אני הולך לתת זץ לכל המפלגות". הוא ביקש מהשופט מלצר לא לשכוח להצביע עבורו בבחירות, לחץ את ידו ואמר לו כי האחרון שאת ידו לחץ נבחר לנשיא ארצות הברית.