מתכוננים לעימות בהר הבית? משטרת ישראל ביצעה הלילה (שישי) עשרות מעצרים נגד חשודים בהסתה והפרת סדר לקראת תפילות יום השישי בהר הבית, ונערכת בכוחות מתוגברים במתחם ההר ובעיר העתיקה, כדי למנוע התפתחות של עימותים והפרות סדר. על פי המשטרה, המעצרים בוצעו על סמך ידיעות מודיעיניות ועל פי הערכות המשטרה. כמו כן נמסר כי בשעות הקרובות המשטרה תבצע מעצרים נוספים.



מקורות פלסטינים אישרו כי עשרות פלסטינים נעצרו ברחבי מזרח ירושלים, על רקע קריאות לבוא לשער הרחמים הנעול במסגד אל אקצא, ולהתפלל בשערים הנעולים. מקורות מקומיים אמרו שהמעצרים התמקדו בסילוואן, עיסוויה, ג'בל מוכבר העיר העתיקה, ואדי ג'וז, מחנה הפליטים שועפט וראס אל עמוד.


המעצרים מגיעים אחרי ימים של עימותים באזור מתחם הר הבית, בהם על פי המשטרה נעשו נסיונות לפרובוקציות סביב חדרים הנמצאים באזור שער הרחמים בהר הבית וסגורים על פי צו משנת 2003 וזאת כי שימשו גורמי טרור. לאחרונה, ניסו אנשי וואקף ליצור מצג שווא של שינוי לכאורה בסטטוס במקום.

מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל מתוקף תפקידה לא תיתן לאף גורם להפר חוק או לפגוע בסטטוס קוו ותפעל בכל הכלים והאמצעים למנוע כל סוג של הפרה.

במקביל לכך, ברצועת עזה מתכוננים הפלסטינים להפגנות מול גדר המערכת, ואף אספו צמיגים לקראת הבערתם. "הוועד העליון לצעדות השיבה" קרא לכל הציבור הפלסטיני להגיע בהמוניהם כדי להשיב לקולות הקיצוניים בעם הפלסטיני שהביעו ספק בפעילות והדגישו שהצעדות יימשכו עד שהעם הפלסטיני "יקבל את זכויותיו ועזה תמשיך לפעול נגד העוול והעושק".