בימינו, נדמה שאנשים מתגרשים יותר פעמים מאשר הם מחליפים גרביים, כשהסיבות לפירוק הנישואים גם הופכות יותר ויותר הזויות. לפני שבועיים למשל, אישה התגרשה מבעלה 3 דקות בלבד לאחר החתונה, בגלל שהוא צחק עליה כשנפלה. אבל זה עוד כלום לעומת מה שקרה השבוע באיחוד האמירויות, שם כלה ביקשה לסיים את נישואיה בגלל המבורגר.

אותה כלה אלמונית, בשנות ה-20 לחייה, טענה בפני בית המשפט שהיא לא רוצה להישאר עם בעלה כי הוא שכח להביא לה המבורגר. לדבריה, היא ביקשה ממנו לקנות לה את המאכל הפופולארי בדרכו הביתה מבילוי עם חבריו, והוא הבטיח שיעשה זאת. אבל כשהגיע רגע האמת, הבעל השכחן גם חזר הביתה רק בשלוש לפנות בוקר, וגם שב בידיים ריקות. לאור הנסיבות, בין השניים התפחת ריב סוער כשבסופו הצעירה עזבה את הבית עוד באותו הלילה.
 

לא קיבלה המבורגר ועזבה את הבית. אילוסטרציה: אינגאימג
לא קיבלה המבורגר ועזבה את הבית. אילוסטרציה: אינגאימג



על רקע פרסום המקרה הביזארי, עורך דין המעורב במקרה, חסן אל מזרוקי, טען שהבעיה היא שלזוגות יש ציפיות גבוהות מידי מחיי הנישואין. לדעתו, אם זוגות יהיו יותר ראליים באשר לעתידם המשותף, זה ימנע מוויכוחים ואי הסכמות להגיע לבית המשפט, ואולי יפחית גם את מקרי הגירושים. אל מזרוקי הסביר מה ההליך שעובר זוג שמעוניין לסיים את נישואיו: "על פי החוק במדינה אם לא נגרם נזק אישי לבני הזוג, הם מופנים לשופט שיעזור להם לפתור את המחלוקות ביניהם. אם גם לאחר מכן הם רוצים להתגרש, הנדוניה שהתקבלה טרום הנישואים תתבטל". בשלב זה, לא ידוע אם השניים הצליחו לגשר על בעיותיהן, או התגרשו סופית.

במדינות ערביות רבות, כמו גם באיחוד האמירויות, החתן והכלה לא מכירים לפני החתונה מה שמעלה את מקרי הגירושים בהן במידה ניכרת. כמו כן, נשים במדינות אלו לרוב מחפשות סיבות להיאחז בהן כדי לסיים נישואים שנכפו עליהן. בשל כך, זה לא באמת יפתיע אם הסיבה האמיתית לגירושים במקרה הזה הייתה טיפה יותר מורכבת מהמבורגר.
 

via GIPHY