האקרים איראנים שהיו מעורבים בעבר במתקפות על ארצות הברית ומדינות נוספות בעולם המערבי, הם אלו שעומדים מאחורי מתקפת הסייבר שפגעה בפרלמנט האוסטרלי, כך לדברי חברת אבטחת המידע האמריקאית FireEye. לדבריהם, המתקפה על אוסטרליה היא חלק מסדרת תקיפות שהחלה בשנה שעברה. 
הם טענו כי מטרת סדרת התקיפות היו המדינות החברות בברית המודיעין "חמשת העיניים" - ארצות הברית, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד. ייתכן כי מדובר בתגובה להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. אופן ההתמקדות ודפוס התקיפה תואמים את דפוס הפעולה של קבוצת האקרים הנתמכת על ידי הממשל האיראני. בחברה הסבירו כי הם קשורים לחברת טכנולוגיה בשם Mabna Institute, המקושרת למשמרות המהפכה.
כזכור, בתחילת החודש דווח כי סוכנויות הביון באוסטרליה פתחו בחקירה של מתקפת סייבר שאירעה ברשת המחשבים של הפרלמנט. רשת ABC האוסטרלית דיווחה כי נבדק חשד לפיו מדינה זרה עומדת מאחורי המתקפה המדוברת. הם חושדים כי סין אחראית לפריצה המדוברת. בהצהרה של הפרלמנט, נמסר כי לא אותרו ראיות לכך שנגנבו פרטי מידע כלשהם. מקור אנונימי אמר לתקשורת האוסטרלית כי "התגובה לתקיפה היתה מהירה, אבל 'הפעם, ההאקרים היו מתוחכמים'". הסיסמאות של כל המחשבים בפרלמנט אופסו כאמצעי זהירות.

"אין לנו עדויות לפיהן מדובר בניסיון להשפיע על תוצאות תהליכים פרלמנטריים או להתערב בבחירות בפרלמנט ובהליכים פוליטיים נוספים", נמסר בהצהרה של הרפלמנט, "איתור המבצע של מתקפת סייבר לוקח זמן, ואנחנו פועלים בשיתוף עם גורמי הביטחון הרלוונטיים". מחלקת האיתותים האוסטרלית, הפועלת לאבטחת הרשתות במדינה מפני גורמים זרים, הסבירו כי פעולות הגנה נעשו מיד עם איתור המתקפה. על פי הפרסומים, שרי הממשלה והעובדים במשרדים לא נפגעו, אך גורמי אופוזיציה וכן אנשים נוספים בממשל הודו כי הם מתקשים להתחבר לחשבונות הדואר האלקטרוני שלהם.