יריב בש, ממייסדי SpaceIl, סיפר בשיחה עם "מעריב אונליין" על תחושותיו לאחר השיגור המוצלח של "בראשית". "זה עדיין לא נגמר לגמרי, כי צריך להגיע לירח בסוף", ציין, "אבל, עצם זה שהגענו לשלב שבו אנחנו משגרים חללית זה הישג מטורף". לדבריו, לאורך השנים הם עשו מספיק טעויות כדי לסגור איזה עשרה סטרטאפים שונים - עכשיו הדרך האמיתית החלה.
שלב הנחיתה, שיתרחש ב-11 באפריל, אמור להתרחש בצורה אוטונומית לחלוטין, כך שהדבר היחיד שאנשי הצוות יכולים לעשות זה להסתכל עליה. "ביום ראשון החללית צפויה להיכנס למסלול מסביב לכדור הארץ ולהתחיל בסיבוב הראשון. לאחר מכן היא תיכנס למסלול מסביב לירח", הסביר בש, "בסופו של דבר, היא צריכה להתקרב לירח, להתחיל להנמיך בהדרגה ולנחות בצורה טובה. אלה הרגעים המאתגרים באמת". 

האמנת שהרעיון שעלה בשיחה בבר בחולון באמת יקרום עור וגידים, ושתגיע למצב שאתה רואה את החללית משוגרת לחלל?
"לא חשבתי שזה יהיה כל כך גדול. אבל כן האמנתי שזה יקרה, לא היינו מתחילים בפרויקט אם לא היינו חושבים שזה אפשרי". 
בדיעבד, זה משוגע להגיד נגיע לירח.
"כן. אבל טוב שיש מדי פעם מישהו כזה".
"הצוות של SpaceIl צריך לחשוב אחרי הנחיתה על הירח מה תהיה המשימה הבאה שלנו", הוסיף המייסד, "היא צריכה להיות מדעית והנדסית. לאו דווקא מתחום חלל, אולי דווקא איזה צוללת לקרקעית האוקיינוס". לדבריו, הדבר החשוב במשימה הבאה הוא שהיא תלהיב את הדור הבא של ילדי ישראל. "יש לי אישית כיום סטרטאפ שעושה משלוחי רחפנים ואנחנו מתחילים בפיילוט עם רשות התעופה האמריקאית אז לא משעמם לי. מה שבטוח זה שנשארים על הקרקע", סיפר בש.

 
לדבריו, האמירה מההתחלה היתה שאם בכל כיתה אליה ייכנסו, הם יצליחו לגרום לילד אחד לחשוב שמדע והנדסה זה מגניב אז הפרויקט הצדיק עצמו עוד לפני הנחיתה. הוא ציין כי לאורך המסע ליוו אותם האנשים הנכונים. "הם סייעו לנו לשרוד מצב שבו מתוך 100 פגישות - אמרו לנו 99 פעמים לא", הסביר, "חשבו שאנחנו משוגעים - באנו לגייס כסף לעמותה ואף תורם לא חושב לתרום לנושא של חללית ישראלית לירח. זה לא פשוט כלל. בש שיתף במסר שלו אל החולמים הבאים: "צריך להיות עם הראש בעננים ועם הרגליים בקרקע. לחלום, ולהיות מספיק מקצועי כדי לדעת שזה בסוף יתגשם".
 
ביום שישי בערב נמסר מהתעשייה האווירית כי ביום ראשון בראשית אמורה להתחיל בתמרון הראשון מסביב לכדור הארץ. עוד נכתב בהודעה: "אחרי השיגור המוצלח היום לפנות בוקר ופריסת רגלי החללית. בראשית החלה את המסע לירח. החללית הייתה במרחק של 69,400 ק"מ ומתחילה לנוע חזרה לכיוון הקפת כדור הארץ הראשונה".
 
בינתיים על כדור הארץ, המהנדסות והמהנדסים בחדר הבקרה של SpaceIL והתעשייה האווירית ערכו בשעות האחרונות בדיקות מרובות במסלול InOrbitTest וזיהו שבעוקבי הכוכבים, המסייעים בניווט, יש רגישות גבוהה לסינוור על ידי קרני השמש והנושא נבדק.
 
ענבל קרייס סגנית מנהל מפעל חלל סיפרה כי לאחר השיגור התקבלו תגובות חיוביות מהאמריקאים. "החמיאו על הדיוק, התזמון הטוב ועל המקצועיות. הצוות שלנו נמצא שם וזכינו להערכה גדולה מצידם. זה מחמם את הלב", אמרה, "הכל עבר מעל ומעבר למה שציפינו".