שוב מקרה מזעזע של תקיפת קשישים חסרי ישע, הפעם במרכז הגריאטרי נאות המושבה שבנס ציונה. "אל תשליכני לעת זקנה" נכתב בתהילים, אך מסתבר שכאן, לפי החשד, מספר מטפלים לא רק משליכים, אלא גם מרביצים קודם. על פי החשד, מטפלים ניצלו את חוסר האונים ואת המצב הקוגניטיבי הירוד וחוסר היכולת של החוסים להתלונן, והפליאו בהם את מכותיהם.
 
ניתן לראות בסרטוני מצלמות, שהוצבו בידי סוכן סמוי של המשטרה, מכות, אגרופים וסטירות וכן מטפל שהצמיד שמיכה לפניו של קשיש. מראה קשה כזה לא יכול להשאיר אדם נורמלי אדיש. מי יודע כמה זמן נמשכה ההתעללות עד שהמידע הגיע למשטרה, שהחליטה להכניס למוסד סוכן סמוי במסווה של פועל אחזקה, שתיעד את המעשים הנוראים. הצטערתי לשמוע שהשופט שלפניו הובאו החשודים החליט לשחררם למעצר בית. אולי בתא מעצר הם היו עושים חשבון נפש. אבל אני רופא, לא שופט.
 
אין זו הפעם הראשונה או השנייה שמטפלים מתועדים מתעללים בקשישים או בחוסים חסרי ישע. צריך למצוא פתרון, אפילו במחיר של פגיעה בפרטיות. ברוב המקרים המטפלים נמצאים לבד בחדר עם המטופל, וייתכן שיש לחייב שיהיו שני מטפלים ביחד. כמו כן, יש להעלות את רף הענישה על התעללות בחסרי ישע. רק מאסר ממושך ירתיע את מי שמתכוון לפגוע בחסר ישע - תינוק או קשיש.
 
מאחר שהרבה מוסדות גריאטריים הם פרטיים, כלומר עסק לכל דבר, הרגולטור - משרד הבריאות - צריך להתנות מתן אישור לפתיחת עסק כזה בהתקנת מצלמות לפיקוח מרחוק ומימון מרכז בקרה שאינו תלוי במוסד. כמו כן, פיקוח יותר הדוק מטעם משרד הבריאות, של מפקחים בלתי תלויים שיגיעו לבדוק, פיזית, את החוסים, כדי לראות אם יש עליהם סימני אלימות - יכול לעזור בצמצום התופעה. 
 
כי מחר יהיו אלה אביך או אמך, ומחרתיים יהיו אלה אתה או אני שנהיה שם, ונשמש שק חבטות לפריקת כעס, תסכול או סתם סאדיזם של מטפלים.