ראש הממשלה לשעבר ואחד המתנגדים הגדולים של זה המכהן, אהוד ברק, תקף היום (שבת) את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בחשבון הטוויטר שלו בחריפות, תוך טענות כי הוא מטייח את החקירות הפליליות בהם חשודים משפחת נתניהו. "אם מנדלבליט ינסה לסגור את תיק 2000 בניגוד להמלצת כל אנשי הפרקליטות וכל חוקרי המשטרה, חוץ מנזרי ואייסמן", כתב ברק, "תהיה לפנינו ראייה חזקה להעדר קיצוני של נקיון דעת".
בנוסף לדברים אלו, כתב ברק כי "אם בג"צ לא יתערב, תידרש ועדת חקירה ממלכתית", כינה את מנדלבליט "אדם לא ראוי" וטען: "הוא כבר מרח כך את תיק המעונות, חרפה וביזיון. מנדלבליט - נא להתעשת". ברק ציטט דיווח של חדשות 13 מאמש, לפיו מנדלבליט נוטה שלא להגיש כתב אישום כנגד נתניהו בתיק 2000.

מנדלבליט ונתניהו. ההחלטה על התיקים צפויה בשבוע הקרוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
  

כזכור, לפני מספר ימים פורסם בחדשות 13 כי ההחלטה באשר להגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תתקבל ככל הנראה בסוף השבוע הקרוב או יומיים לאחר מכן. טרם סוף השבוע הנוכחי, התקיימו דיוני סיכום בלשכת היועמ"ש מנדלבליט, בהם נידונו כל חקירות נתניהו ובעיקר תיק 2000.
בשבוע הקרוב, על פי הפרסום, יתחילו את ניסוח טיוטת כתב האישום, שתעבור לאחר מכן לאישור של פרקליט המדינה, שי ניצן, ותכלול את הערותיו של ניצן וכן של מנדלבליט. במקביל, חוות דעתו של פרקליט המדינה על כל פרשות נתניהו צפויה גם כן להתפרסם כבר בשבוע הבא. 
לפני כשבוע וחצי דווקא פורסם כי מנדלבליט צפוי להודיע על כתב אישום נגד נתניהו גם בתיק 2000, העוסק בקשר בינו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. למרות זאת, בתיק המדובר היו הבדלי גישות קוטביים בצוות היועץ המשפטי, שהסתייג אף הוא מהתיק הזה לאורך זמן רב.