ארבעה מחברי המשמר הלאומי בוונצואלה ערקו היום (שבת) לקולומביה בעקבות המהומות בגבול, שהתגלעו עם כוונת ארה"ב וראש האופוזיציה חואן גואידו להעביר דרכו סיוע הומינטרי למדינה. ארבעת החיילים נטשו את עמדותיהם בגבול עם קולומביה וביקשו את עזרתם של פקידי ההגירה במדינה השכנה. כתוצאה מתמיכתה במשאיות הסיוע ובקבלת העריקים מוונצואלה, הורה מדורו לנתק את היחסים הדיפלומטיים בין מדינתו לבין קולומביה. כמו כן, מאוחר יותר דווח בתקשורת המקומית כי שני מפגינים נהרגו בעימותים שפרצו בגבול המדינה עם ברזיל. 


הנשיא ניקולס מדורו הציב מחסומים בגבול על מנת למנוע מעבר אזרחים וסחורות, כדי שלא ייכנס כל סיוע הומניטרי למדינה מטעם מעצמות המערב המתנגדות לשלטונו. בעוד בגבול עם ברזיל הצליחה להיכנס משאית סיוע אחת, הכוחות של מדורו בוונצואלה ירו גז מדמיע לעבר מתנדבים שפרקו סיוע הומניטרי בגשר פרננסיקו דה פאולה הנמצא בגבול עם קולומביה. בסופו של דבר, ארבעת משאיות הסיוע שביקשו להיכנס לשטח המדינה דרך קולומביה עלו באש והותירו את התושבים שהגיעו למקום מתוסכלים.
חיילי המשמר הלאומי נאבקו עם פועלים שהגיעו לגבול וביקשו לחצות אותו לצורך עבודה, ועם אזרחים שהמתינו לסיוע. כוחותיו של מדורו ירו לעברם גז מדמיע וכדורי גומי, כאשר הפועלים, מנגד, קראו קריאות כמו "אנחנו רוצים לעבוד!", וחלקם אף זרקו אבנים על אנשי המשמר הלאומי. רק אתמול נהרגו בסמוך לגבול עם ברזיל שני בני אדם ו-17 אחרים נפצעו במסגרת עימותים דומים. נשיא ארה"ב, הרואה במנהיג האופוזיציה גואידו כנשיא הלגיטימי של ונצואלה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אלוהים יברך את העם בוונצואלה!".



מנהיג האופוזיציה גואידו על אחת ממשאיות הסיוע. צילום: רויטרס


משאיות הסיוע הכוללות מזון ותרופות הגיעו גם לקולומביה וגם לברזיל, אולם מדורו כאמור הורה שלא לאפשר את כניסתן למדינה. למרות זאת, אלפי אנשים במדינה מוכת העוני הגיעו לגבול בהמתנה למשאיות והתעמתו עם כוחות הביטחון שמילאו אחר הוראותיו של מדורו.  

גואידו, שעלה על אחת ממשאיות הסיוע בגבול, הפציר בחיילים לאורך היממה האחרונה שלא לתקוף את האזרחים ולא לשמוע להוראותיו של מדורו, אולם מלבד החיילים הבודדים שערקו לא דווח על מקרים נוספים.