ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הוא זה שעמד מאחורי קמפיין החוצות האגרסיבי שקרא לאיחוד במרכז שמאל. כך, פורסם הערב (שבת) בחדשות 13. מי שהפעיל את הקמפיין הייתה תנועת "אחריות לאומית", המנוהלת על ידי איש סודו של ברק, עו"ד אושי אלמליח, שהיה גם מנכ"ל מפלגת העצמאות של ברק. יש לציין, כי עם ההכרזה על מערכת הבחירות ואף לפניה, קרא ברק לאחד כוחות בגוש המרכז-שמאל, אולם לא הודה כי הוא עומד מאחורי הקמפיין. 



על פי הפרסום, ברגע שראשי מפלגות "יש עתיד" ו"חוסן לישראל-תל"ם" הגיעו להסכם על ריצה משותפת תחת רשימת "כחול לבן", שיגר אלמליח הוראה לחדול מהקמפיין על מנת שלא לעבור על חוק מימון מפלגות. 


כבר בתחילת הדרך, עלה החש כי התנועה המזוהה עם ברק היא זו שעומדת מאחורי הקמפיין שהופץ ברשתות ובשלטי החוצות, שכן מסריו היו דומים למסריה של "אחריות לאומית", אולם הצדדים טענו כי אין כל קשר לברק. האקדח המעשן באשר לאחריותו של ברק בקמפיין הוא מייל ששלח עו"ד אלמליח, בו כתב כי "בהמשך להחלטת הדירקטוריון להוביל את קמפיין 'בלי איחוד - הקול אבוד', ועם הודעת בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון, גבי אשכנזי ואחרים כי ירוצו יחד ברשימה מאוחדת, הריני להודיעכם על סיומו המוצלח מאוד של הקמפיין והפסקת כל פעילות בקשר אליו".

פעילי הקמפיין משוחחים עם גבי אשכנזי. צילום: יח"צ


על פי אלמליח, ההחלטה על סיום הקמפיין נובעת "כמתחייב מכללי חוק מימון המפלגות. המשך פעילות כעת לאחר הודעה על ריצה ברשימה משותפת של מרבית השחקנים בקמפיין עשויה לגרור את החל"צ למגבלות בדבר מימון מפלגות". 

תגובת ברק: "בשנתיים וחצי האחרונות פעל ברק רבות, לעיתים לבד, להתגבשות אופוזיציה לוחמת. בחודשים האחרונים פעל ברק רבות להשגת חיבורים רחבים במרכז - שמאל. ברק אמנם נמצא בקשרי חברות ארוכת שנים עם עו"ד אלמליח העומש בראש 'אחריות לאומית' אבל זהו גוף סוברני הפועל על פי שיקול דעתו הבלעדי".