הרב בני לאו, מראשי הציונות הדתית, הבטיח היום (שבת) בדרשה שנשא בבית הכנסת בירושלים "לצאת למלחמה" על מנת למנוע מתלמידיו של הרב מאיר כהנא ז"ל להיכנס לכנסת. לאו הביע זעזוע מתלמידיו של כהנא, מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, החברים במפלגת "עוצמה יהודית", שהתאחדה השבוע עם "הבית היהודי". 



לאו אף דחק בקהילתו לחקור את חוקי נירנברג הנאציים ולהשוות אותן לחוקים שניסה לקדם כהנא במפלגתו "כך" שפעלה בשנות השמונים. "הצבעה לבית היהודי היא הצבעה לגזענות של כהנא", טען. 



בדבריו התנצל לאו על כך שהוא עוסק בפוליטיקה בבית הכנסת, אך הבהיר כי אין לו ברירה בנסיבות שכאלו. הוא אף ציין בהמשך כי אם לבני קהילתו תהיה בעיה עם דבריו, הוא מוכן להתפטר ממשרתו באופן מיידי. בעוד מספר חברי מועצת המנהלים של בית הכנסת אמרו בתגובה כי אין להם בעיה עם דבריו של לאו, אחד מהם טען כי במידה והוא רוצה "לצאת למסע פוליטי, הוא יצטרך להשהות את עצמו". 



בנוסף, לאו האשים בפוסט בפייסבוק את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שאיחד בין הבית היהודי ועוצמה ישראלית, וזאת מכיוון שחשש שהן לא יחצו את אחוז החסימה, ובכך יימנע ממנו לקבל את 61 המנדטים הזקוקים לו על מנת להקים קואליציה. "בשם האהבה לארץ ישראל, ראש הממשלה הפציר בהם להפוך את התועבה לגזענות כשרה, ולאפשר לה להיכנס לשערי הכנסת", כתב לאו. 



איתמר בן גביר אמר למעריב כי "הרב בני לאו חשוף לתביעה דיבה, הוא יודע מה העמדה שלנו, הוא יודע שאנחנו לא תומכים בלהרוג ערבים, הוא יודע מצוין שמבחיתנו המצע מדבר על עידוד הגירה של מי שלא שנאמן למדינת ישראל. מי שנאמן - אהלן וסהלן. אני מזכיר שהרב לאו הוא זה שמכיל אנרכיסטים ואנשי שמאל קיצונים ומטיף שצריך להכיל את השונה. כמדובר בעוצמה יהודית הוא מתגלה בשיא השנאה שלו".



יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הגיב לדבריו של הרב בני לאו בטוויטר: "הרב בני לאו, שבד"כ מטיף לשמירה על גבולות השיח, שכח כנראה מה זה נאציזם ושואה. כמה תמונות מהאינטרנט מספיקות כדי להזכיר. אני מקווה שהוא יחזור בו מההשוואה הנואלת של אחים שחושבים אחרת ממנו לנאצים ימ"ש, ומהפגיעה הקשה בזכרם של הנספים ובכבודם של הניצולים. רבים רבים מהם בני משפחתי".
 
מהבית היהודי נמסר בתגובה לדבריו של הרב בני לאו: "תא״ל (במיל') הרב רפי פרץ הוא מטובי בניה של הציונות הדתית אשר הקדיש ומקדיש את כל חייו לטובת עם ישראל. יו"ר הבית היהודי גדל במעברה במשפחה מסורתית, בנה את אישיותו בבני עקיבא התגייס לקורס טייס השתחרר כמפקד טייסת, היה מחלוצי גוש קטיף, הקים את המכינה בעצמונה שם חינך דורות של מפקדים. לאחר גירוש גוש קטיף עבר לנגב והקים את יישובו מחדש בחולות חלוצה. כעת משנקרא הרב רפי להציל את הבית הפוליטי של הציונות הדתית לאחר נטישת בנט ושקד, הוא פועל מתוך מנהיגות ואחריות לאומית. לציונות הדתית תמיד היה ותמיד יהיה רק בית אחד - הבית היהודי".