רגע היסטורי נרשם בסעודיה כאשר היום (שבת) מונתה הנסיכה רימא בת בנדר בן סולטן, בתו של השגריר לשעבר בארה"ב, להחליפו בתפקיד כשגרירת סעודיה בוושינגטון. רימא היא האישה הסעודית הראשונה שמונתה לתפקיד זה בסעודיה. 



רימא נולדה בריאד, בירת סעודיה, וגרה שנים רבות בארצות הברית, כאשר אביה כאמור עבד שם כשגריר סעודיה. רימא למדה לתואר ראשון באמנות באוניברסיטת וושינגטון, ולאחר מכן חזרה לריאד. במהלך חייה הייתה רימא יזמית ופעילה בשלל ארגונים, הן בסקטור הפרטי, והן בסקטור הציבורי. 



בשנת 2013 היא הקימה מותג אופנה נחשב של תיקי יד לנשים. באותה שנה היא הקימה אף חברה שמטרתה הייתה לקדם את מעמדן המקצועי של נשים סעודיות.  



בחייה הפרטיים, רימא נישאה לנסיך פאסיאל בן טורקי בן נאסר, והם התגרשו בשנת 2012 כשלהם שני ילדים, בן ובת. לדברי פרשנים סעודים, עצם מינוייה של רימא לתפקיד השגרירה של המדינה החשובה בעולם - ארה"ב, מצביע על הבעת הביטחון באישה בערב הסעודית. 



לפני כחודש לעומת זאת פורסם סיפורה של רהף מוחמד אל-קונון, נערה בת 18 שנמלטה ממשפחתה הסעודית לתאילנד, זאת בשל התעללות פיזית ונפשית שעברה, שכללה כליאה בבית של שישה חודשים, וקיבלה שם מקלט מדיני. סיפורה העלה למודעות את מעמד האישה הבעייתי בחברה הסעודית, המקיימת הפרדה נוקשה בין המינים. 



על נשים סעודיות מוטלים איסורים רבים - אסור לאישה לצאת מביתה שלא בלבוש מלא הכולל עביה ורעלה, אסור לה גם לצאת מביתה ללא אישור מהמופקד עליה, אסור לה לעבוד במחיצת גברים, ועד יוני 2018 נאסר עליה לנהוג במכונית. כך שעל אף המינוי ההיסטורי, ניכר כי הדרך לשיוויון מלא בסעודיה בין המינים הינו רחוק.