שעות ספורות לאחר שהפליל 26 חשודים בסחר בנשק ובסמים מהכפרים הבדואים בנגב, ולמרות צו איסור פרסום על זהותו של השוטר, נחשפו זהותו, כתובת מגוריו ותמונה של ביתה של משפחתו של הסוכן הסמוי, שוטר בדואי מאזור הצפון. תמונתו של הסוכן־שוטר, שפעל במשך שנה להפללת החשודים, הופצה בכל הרשתות החברתיות. גורמים במשטרה חוששים ממעשי נקם מצד משפחותיהם או מי מטעמם של החשודים שהופללו על ידו, אף שהוא שוטר מוגן.



ל"מעריב" נודע כי הסוחרים שנלכדו הם ותיקים מאוד וזהירים, והצליחו לחמוק מרשויות החוק במשך שנים רבות. בין היתר, נעצרו סוחרים מרהט, תל שבע, לקייה ומכפרים לא מוכרים. בין החשודים שני אחים שהיו יעד מודיעיני של המשטרה. הסוכן־שוטר המשטרתי התחבר אליהם במשך שנה ורכש את אמונם. כאמור, זהות הסוכן נחשפה, מה שהדאיג מאוד גורמים במשטרה החוששים ממעשי נקם.



עם זאת, בכירים במגזר הבדואי בנגב שיבחו את פעולות המשטרה. "מדובר בעבודה יפה מאוד", אמר בכיר במגזר, "כשמגיע למשטרה כבוד, זה על מקרים כאלו. אנחנו תמיד מאשימים את המשטרה שהיא לא עושה מספיק לאיסוף נשק לא חוקי. הפעם הצליחו להגיע לסוחרים בכירים, ועליהם להמשיך עד לניקוי כל הנשק מהמגזר הערבי בכלל. חבל שזהותו של הסוכן וזהות משפחתו נחשפו". גורמים במשטרה מסרו: "איננו מתייחסים לנושא מאוימים, ובוודאי שלא מפרטים על אמצעים הננקטים לאבטחתם".



כזכור, ביום שני שעבר, עם המעבר לשלב החקירה הגלוי בהפעלת הסוכן המשטרתי בידי ימ״ר נגב, שזכה לכינוי "עוף החול", נעצרו 26 חשודים תושבי הכפרים הבדואים בנגב, בעבירות סחר והפצת אמל"ח לא חוקי וכן בעבירות של סחר בסמים. מעצרם הוארך בבית המשפט השלום בבאר שבע. חלק מהעצורים הם יעדים מודיעיניים ונחשבים לבכירי העבריינים במגזר הבדואי בנגב.


 


ממשטרת ישראל נמסר ל"מעריב": "בתום כשנה במהלכה הופעל שוטר ששימש כסוכן סמוי, ועם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, עצרה המשטרה עשרות חשודים בחשד לסחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים. נדגיש כלל הסוגיות הנוגעות להפעלת סוכנים מנוהלות באופן מוקפד וסדור ונידונות על שולחנם של הגורמים הבכירים והמוסמכים לכך במשטרה ובפרקליטות. משטרת ישראל תמשיך להפעיל סוכנים ואמצעים נוספים במסגרת מאבקה המתמשך והנחוש בפשיעה החמורה והמאורגנת במגזר ובכלל, מאבק שהניב בשנים האחרונות תוצרים חסרי תקדים, ובכללם: חשיפת עבירות חמורות ומניעתן, חשיפת עבריינים, ביסוס הראיות נגדם, הרחקתם ופגיעה בתשתית הכלכלית המאפשרת את פעילותם וניזונה ממנה".