חייליו של שליט ונצואלה, ניקולס מדורו, הדפו הלילה (שבת) באלימות עזרה ממדינות זרות, שהגיעה על גבי משאיות דרך הגבול המשותף של המדינה הדרום אמריקאית עם שכנתה, קולומביה, בעזרת ירי של גז מדמיע וכדורי גומי, שהרגו שני מפגינים. התקרית מעמידה את מדורו במצב אף בעייתי יותר, המחריף את הקרע עם הממשלה האמריקאית בוושינגטון. על המשאיות שניסו לעבור את הגבול לונצואלה, הועמסו תרופות ומזון.

המשאיות, שהועמסו בארצות הברית בציוד שנועד לעזור לציבור בונצואלה, חזרו למחסנים בקולומביה, אחרי שתומכי גואידו נכשלו לפרוץ את קו ההגנה שהקימו חייליו של מדורו. במהלך העימותים בין תומכי האופוזיציה, הנאמנים לארצות הברית, לחייליו של השליט מדורו, נפצעו עשרות מפגינים, עדי ראייה מעידים על ירי בכדורים חיים כנגד תומכי הטוען לכתר. בעקבות הניסיון להעביר סחורות אמריקאיות דרך הגבול הקולומביאני, מדורו הודיע על ניתוק היחסים עם בוגוטה, ושלח מסר לצוות הדיפלומטי שנמצא בונצואלה להתפנות מהמדינה תוך 24 שעות.

גואידו, המוכר על ידי המערב כמנהיגה הלגיטימי של ונצואלה, בירך באופן אישי את משלחת המשאיות שניסתה לחצות את הגבול מקוקוטה, קולומביה. האופוזיציה בונצואלה קיוותה שצבאו של מדורו לא יסרב לקבל את הציוד והתרופות, ש-30 מיליון התושבים הסובלים מרעב ומחלות שונות הניתנות לריפוי בעזרת תרופות מערביות בונצואלה, זקוקים לו.
 

מנהיג האופוזיציה, חואן גואידו, דיבר ממקלטו המדיני בקולומביה, ואמר שימשיך לדרוש ממדורו לתת לעזרה להיכנס לתוך שטחי ונצואלה, ויחפש דרכים שונות לעשות זאת. עוד אמר כי הוא מתכנן פגישה עם מנהיגים שונים מקבוצת לימה, שכוללת נציגים מ-12 מדינות, שנועדות יחד כדי לפתור את המשבר בונצואלה. בקבוצת לימה, שתתכנס בבוגוטה ביום שני הקרוב, ינכח גם סגן הנשיא האמריקאי, מייק פנס.


"היום העולם ראה בדקות, בשעות ספורות, את פניו המכוערות של השלטון בונצואלה", אמר גואידו, לצד נשיא קולומביה, איוון דוק. "ראינו אדם שלא מרגיש את כאב העם שבוונצואלה - והורה לשרוף אוכל ותרופות לרעבים ולחולים", הוסיף.

כזכור, ארבעה מחברי המשמר הלאומי בוונצואלה ערקו לקולומביה בעקבות המהומות בגבול, שנתגלעו עם כוונת ארה"ב וראש האופוזיציה חואן גואידו להעביר דרכו סיוע הומינטרי למדינה. ארבעת החיילים נטשו את עמדותיהם בגבול עם קולומביה וביקשו את עזרתם של פקידי ההגירה במדינה השכנה. כתוצאה מתמיכתה במשאיות הסיוע ובקבלת העריקים מוונצואלה, הורה מדורו לנתק את היחסים הדיפלומטיים בין מדינתו לבין קולומביה. כמו כן, מאוחר יותר דווח בתקשורת המקומית כי שני מפגינים נהרגו בעימותים שפרצו בגבול המדינה עם ברזיל.