אסון בצ'ילה: דיווח על תאונה קשה הבוקר (ראשון) בה נפצעו 16 מטיילים ישראלים בעת התהפכות סירה בנהר בדרום צ'ילה, בעיירה פוארטו נאטאלס שבשמורת "טורס דל פיינה". הפצועים, בשנות ה-60 וה-70 לחייהם, פונו לבתי חולים באזור. באירוע הקשה נהרגו שתי ישראליות, בנות 61 ו-71, והמשפחות שלהן עודכנו. מצבם של ארבעה מהפצועים קשה ושאר הפצועים במצב קל. 



שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט דיבר בגלי צה"ל ואמר: "כל הפצועים פונו לבתי חולים בדרום צ'ילה וכרגע מטופלים. אנו מאחלים להם החלמה מהירה". משרד החוץ הישראלי יצר קשר עם מארגני הטיול בארץ. המקרה מנוהל על ידי צוות מקרים מורכבים של חברת  PassportCard ונציגיה נמצאים בדרכם לסייע לפצועים.



שר החוץ ישראל כ״ץ שוחח עם שגריר ישראל בצ׳ילה, אלדד חייט, כדי להתעדכן במצב הנפגעים הישראלים בתאונת השייט, ובקש לעשות הכל כדי לסייע לפצועים. השר כ״ץ הנחה כי במידה ויהיה צורך להטיס נפגעים לטיפול בישראל, יש לעשות את כל הסידורים הנדרשים לשם כך.

מוקדם יותר הדיווח על תאונת השיט בדרום המדינה הדרום אמריקאית התקבל גם בחדר המצב של משרד החוץ. קונסול ישראל בצ'ילה, ליאון סויסה, יגיע בשעות הקרובות לבית החולים בו הם מאושפזים על מנת לסייע באירוע. צוות המחלקה לישראלים בחו"ל בקשר רציף עם מארגני הטיול בארץ. ממשרד החוץ נמסר: "נשאר בקשר רציף עם מארגני הטיול בארץ, ונמשיך לטפל במקרה ככל שיידרש".


המטיילים הוותיקים היו ככל הנראה יחדיו על אותה הסירה, מדגם "זודיאק" שאיבדה שליטה והתהפכה בנהר, והיו חלק מטיול מאורגן של חברת התיירות הישראלית "מסעות".



גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות שארגנה את הטיול, אמר בגל"צ: "מדובר בטיול מאורגן שהחל לפני כשבוע. ב-12 בלילה היה דיווח שקבוצה שלנו בצ'ילה התהפכה ויש נפגעים. המדריך עם הפצועים וגם הנציג המקומי, אנחנו בקשר עם משרד החוץ והשגריר לעזרה. כרגע דואגים שהלקוחות מקבלים טיפול רפואי הולם. משיחה עם המדריך היום היה רגוע, זה שייט מקובל והיו בו מספר קבוצות בעבר. אנחנו בקשר עם המשפחות".