שני פרטים חדשים נחשפו היום (ראשון) עם פרסום החלטת ועדת ההיתרים לדחות את בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למימון הגנתו המשפטית על ידי בן דודו נתן מיליקובסקי. מהמסמך עולה כי נתניהו ומיליקובסקי היו שותפים עסקיים והחזיקו יחד במניות בתאגיד פלדה, וכי ראש הממשלה אף לווה כסף מבן דודו על מנת לשלם מס. מלבד זאת, מתברר כי נתניהו ביקש בקשת מימון דומה כשכיהן כשר האוצר מחמישה תורמים, בהם מיליקובסקי, ונדחה.

מבקר המדינה, שהחליט לסרב בפעם השנייה לבקשתו של נתניהו, גם דורש מרה"מ להחזיר את הכסף שקיבל לפני הגשת הבקשה, ללא היתר, מקרוב משפחתו.

המסמך המלא


בתגובת הוועדה נכתב כי על רה"מ להשיב כספים שקיבל ללא היתר מבן דודו. "היועץ המשפטי לממשלה הביע דעתו כי אם הוועדה תדחה את הבקשה לדון מחדש בפניית ראש הממשלה, יידרש ראש הממשלה להשיב למר מיליקובסקי את הסכומים ששולמו על-ידו. על ראש הממשלה להשיב אפוא את הסכומים האמורים תוך המצאת אסמכתאות, להנחת דעתם של מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ולפי לוח זמנים שייקבעו".

בליכוד זעמו על הודעת משרד מבקר המדינה לפיה נאסר על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל תרומות לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות. מהמפלגה נמסר כי "זאת החלטה שערורייתית וחד צדדית שמכוונת אך ורק נגד ראש הממשלה נתניהו. במטרה להקים ממשלת שמאל של לפיד-גנץ לא בוחלים בשום אמצעי, כולל לשלול מראש הממשלה נתניהו את זכותו לממן את הגנתו המשפטית, זכות בסיסית שניתנת לכל חבר כנסת אך כעת נשללת מחבר כנסת אחד שקוראים לו בנימין נתניהו. ראש הממשלה נתניהו יפנה לבג״ץ נגד ההחלטה השערורייתית הזאת".
 
מפרקליטיו נמסר כי מדובר ב"החלטה חסרת תקדים שפוגעת בעקרונות יסוד. לא יעלה על הדעת שתימנע מראש הממשלה הזכות הבסיסית להגנה משפטית שניתנת לכל חבר כנסת. נפנה לבגץ נגד ההחלטה השערורייתית".

שרת התרבות מירי רגב התייחסה אף היא לנושא: "אני שומעת את זה עכשיו לראשונה אני חושבת שזו החלטה הזויה ולא נכונה שמנסה לפגוע בראש הממשלה נתניהו". לדבריה, לא יכול להיות שהוא לא יוכל להביא תרומות. "יש את השמאל שעושים הכל כדי להשפיע על היועץ המשפטי לממשלה", טענה.