יקי דיין, לשעבר הקונסול הכללי בלוס אנג'לס, אמר הבוקר (ראשון) ב-103FM כי תגובת השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית, איפא"ק, לכניסה אפשרית של מפלגת עוצמה יהודית לכנסת היא תוצאה של "חציה של קו אדום מבחינתם". המומחה לארה"ב אמר בתוכניתה של אילה חסון כי איפא"ק לא נוהגת לבקר את ישראל, וכי הצעד מראה את התנגדותה של יהדות ארצות הברית לתנועה הכהניסטית.    
 
"איפא"ק הוא הלובי היהודי האמריקאי השלישי בעוצמתו בארה"ב מבחינת יכולתו וכוח השפעתו", אמר הקונסול לשעבר. "הוא עובד עם כל המחוקקים האמריקאים, גם בבית הנבחרים וגם בסנאט, כדי להעביר הצעות והחלטות חשובות בקשר לברית האסטרטגית עם ישראל. איפא"ק לא נוקט מדיניות שונה מממשלת ישראל, בין אם היא ממשלת שמאל או ימין – הוא תומך בה ללא הקשרים פוליטיים".
"ג'יי סטריט באמת תופס את זווית השמאל הישראלי, הוא מקדם את נושא שתי המדינות וחושב שלא חשוב מי הממשלה בישראל – הוא יכול להכתיב את המדיניות לממשלה", אמר דיין על הארגון הלירבלי המתחרה. "איפא"ק בדרך כלל לא מכתיבה מדיניות לממשלת ישראל אלא מאמצת אותה. הדוגמה הטובה ביותר היא נאום נתניהו בקונגרס כנגד איראן, איפא"ק חשבה שזה לא נכון לעשות את זה אך שתקה ולא ביקרה".


חסון אמרה לו: "שנים שהייתי כתבת מדינית והייתי בעשרות ועידות באיפא"ק. זה מופע של לפעמים 18 אלף איש בערב אחד. מנשיא ארה"ב ועד המחוקקים הכי נחשבים בעולם. אין ספק שנתניהו תמיד התקבל שם ככוכב רוק. להערכתי העניין הנוכחי מול ישראל נובע מכך שמרבית היהודים בארה"ב סולדים מטראמפ. החיבור בין טראמפ-נתניהו לישראל עושה להם צרבת קשה. אתה מסכים עם הפרשנות שלי?".
 
"אני חושב שהפרשנות שלך מדויקת אך לפני הנושא הפוליטי יש את הנושא הערכי וגם בו יש גבולות", השיב דיין. "בשנות ה-90 חברים באיפא"ק היו אלו שהתנגדו לתהליך אוסלו כשרבין ופרס הובילו אותו והם נזרקו מתוך הארגון. הארגון עד כדי כך נוהג לא לבקר את ישראל אבל גם לו יש קווים אדומים. קרוב ל-80% מהיהודים הם דמוקרטים ליברליים ולא תומכים בטראמפ. ראינו בשנים האחרונות את ההתקרבות האדירה בין המפלגה הרפובליקנית לנתניהו ואחד הנכסים העיקריים שיש למדינת ישראל כיום הוא התמיכה הדו מפלגתית. גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים תמיד נוהגים ליישר קו עם ישראל".

"חשבו שזה יעבור מתחת לרדאר"
 
"יש קונצנזוס לכך שיש דברים שלא צריכים לקרות בישראל. בגלל שמדובר בארגון חשוב מאוד וגם בגלל שנתניהו מתקבל כל פעם מחדש בכבוד מלכים בוועידות, התאוצה והנפח שהגינוי תפס הוא הרבה מעבר למה שהם קיוו שיקרה, הם חשבו שזה יעבור מתחת לרדאר. זה לא קרה. אם איפא"ק, שהוא ארגון שלא מבקר את מדיניות ישראל או את ראש ממשלת ישראל, הגיע למצב שהוא מבקר את המהלך הזה – כנראה שנחצה כאן קו אדום מבחינתם", הוסיף.

"כעת, לאחר הגינוי הזה, גם המחוקקים האמריקאים מרגישים הרבה יותר בנוח לגנות את המהלך הפוליטי הפנימי-ישראלי", אמר הקונסול לשעבר בלוס אנג'לס. "מבחינה היסטורית, כהנא הוצא מחוץ לחוק בישראל וגם בארצות הברית. כעת האמריקאים רואים את הקשר הישיר בינו לבין מפלגת עוצמה יהודית".
חסון אמרה: "אי אפשר להוקיע גזענות בכל העולם מבלי להוקיע אותה גם אצלנו". דיין השיב: "זו אחת הטענות של כל הארגונים היהודיים. מי שלא מתמצא בפוליטיקה האמריקאית צריך להבין שכשאיפא"ק, שהוא ארגון רב עוצמה ותמיכה, יוצא כנגד ישראל צריך להקשיב לדברים ולשמוע אותם".