שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, עדכן הבוקר (ראשון) ב-103FM על מצב הפצועים בהתהפכות הסירה בדרום צ'ילה: "מדובר בקבוצה של זוגות מטיילים ישראלים בגילאי 60-70, שיצאו לשייט בדרום צ'ילה שנגמר בצורה לא טובה. הסירה בה שטו התנגשה והתהפכה כשיש מספר נפגעים לא קטן". הוא ציין בשיחה עם אילה חסון כי "על הסירה היו 16 איש, וכולם פונו לבית חולים לטיפול. הקונסול שלנו בדרך לשם לטפל בדברים מקרוב".
הוא התייחס לשמועות לפיהן שהתאונה הקשה התרחשה לאחר שהסקיפר התנגש בסלע בתוך הנהר, דבר שגרם התהפכות הסירה. "זה מה שאנחנו שומעים, אבל הנושא נמצא בבדיקה ובחקירה", הסביר חייט, "מדובר בנהר שיש בו סיורים באופן קבוע והוא מאוד פופולרי. זו תאונה מצערת שלא הייתה אמורה לקרות".
מה ידוע על מצב הפצועים?

"יש פציעות בדרגות שונות, חלקם נפגעים במצב קשה יותר. הקונסול הישראלי יגיע בעוד כמה שעות להערכת מצב כדי שנוכל לסייע ולוודא שהם מקבלים את הסיוע הראוי. חשוב לציין שיש שיתוף פעולה מלא מהרשויות בצ'ילה וכרגע הפצועים בידיים טובות. שירותי הרפואה בצ'ילה הם בסך הכל במצב טוב".
אתה נמצא בקשר עם משפחות הפצועים?
"אנחנו בקשר ועושים מאמצים בחדר המצב לאתר וליידע את כל מי שנוגע בדבר. זה מרכז ההתעסקות שלנו כרגע".
כמה דקות לאחר הראיון, נמסר ממשרד החוץ כי באירוע נהרגו שתי נשים בנות 61 ו-71. המחלץ חיליק מגנוס סיפר בראיון בגלצ כי הוא מכיר את האזור. "זה אחד מאזורי הטיולים הבולטים בכדור הארץ באזור הרי האנדים", הסביר, "אחד המקומות המרתקים בעולם, נוף מדהים. הייתי שם כמה פעמים". הוא ציין כי "מדובר בסירת גומי עם מנוע, אך פרטי הסירה לא משנים - אלא עצם ההתרחשות החריגה". 
מגנוס העריך: "מדובר ככל הנראה בטעות בכיוונון של הסירה, היא כנראה פגעה בסלע והתהפכה". הוא הדגיש כי "במקום ישנה מערכת מסוקים מסודרת של הצ'יליאנים וגם אמבולנסים מוסדרים". לדבריו, צ'ילה זה לא עולם שלישי בדרום אמריקה. "לא היה צורך לעזור בפינויים, זה נעשה על ידי הצ'יליאנים במהירות", סיכם, "זה כמו שיט על הירקון, או על הכנרת, זה לא אזור סוער".