השר נפתלי בנט, יו"ר הימין החדש, אמר הבוקר (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכן לחלק את ירושלים במסגרת תוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתכלול הקמת מדינה פלסטינית על 90 אחוזים משטחי יהודה ושומרון.  בנט טען כי מפלגת כחול-לבן של בני נגץ ויאיר לפיד תיכנס לממשלה בראשות נתניהו לאחר הבחירות על מנת לתמוך בתוכנית השלום האמריקאית. 



בנט נגד נתניהו

"ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ מסוכמים על יציאה על תכנית להקמת מדינה פלסטינית מיד אחרי הבחירות. הם מתואמים לא לפרסם לפני הבחירות כדי לא להקשות על נתניהו. 90% בשטח וחלוקת ירושלים. גנץ ולפיד ייכנסו לממשלת האיחוד. רק ימין חזק יימנע את זה", אמר שר החינוך לכתבים בכניסה לישיבת הממשלה בירושלים. 


נתניהו אמר בתגובה לדברי בנט ביציאה מישיבת הממשלה: "זה טבעי שהוא לחוץ והוא קצת התבלבל. מובן מאליו שהבחירות עושות כל מיני דברים מוזרים למפלגות קטנות". גם בליכוד דחו את דברי יו"ר הימין החדש: "קשקוש מוחלט שאין לו שום קשר למציאות. אחרי הבחירות נתניהו יקים ממשלת ימין בראשותו".

עקיצה לשרים

ראש הממשלה התחיל את ישיבת הממשלה בעקיצה שכוונה לעבר השרים: "אני אשמח אדוני המזכיר אם תדאג שהשרים יועילו לבוא לישיבות הממשלה כי כולנו מחויבים לתפקידים שנבחרו עבורם וחלק עוד רוצים להיבחר". הוא התייחס לדבריו של בכיר איראני שטען השבוע כי הם השיגו 90% מהמטרות שלם בסוריה - "זה לא נכון, יש לי מסר: ישראל תמשיך לפעול ככל שיידרש". 
 
נתניהו ציין כי ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום רביעי, פגישה שכאמור היתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר ונדחתה. "אני אפגש עם פוטין ביום רביעי ושוחחנו בטלפון בשיחה קדומנית", הסביר, "הסכמנו שהנושא העיקרי יהיה איראן, נדבר גם על התיאום בין צה"ל לצבא רוסיה כדי למנוע חיכוכים". לדבריו, השיחות הללו חשובות לביטחון וחשובות מאוד לביטחון ישראל.
 
הוא הוסיף כי "דבר חשוב נוסף למדינת ישראל הוא מה שקרה בשישי לפנות בוקר - ישראל שיגרה חללית לירח. זהו צעד גדול מאוד למדינת ישראל וצעד ענק לטכנולוגיה". הוא סיכם: "אני אומר לאזרחי ישראל שהתנ"ך בדרך לירח, ויכול לספר שמתחת למצלמה שלה יש כתובת 'עם ישראל חי'".