דוח מסע: החללית הישראלית "בראשית" השלימה היום (ראשון) בשעות הצהריים בהצלחה ביצוע תמרון ראשון, על ידי הצוות ההנדסי של SpaceIL והתעשייה האווירית. התמרון תוכנן תוך שילוב המגבלות שזוהו בעוקבי הכוכבים לאחר השיגור. זו הפעם הראשונה בה מתבצעת הפעלה של המנוע הראשי של החללית, וכאמור היא עברה בהצלחה. 
התמרון בוצע במרחק 69,400 ק"מ מכדור הארץ למשך 30 שניות ויביא להגדלת המרחק בנקודה בה החללית תהיה קרובה לכדור הארץ לכ-600 ק"מ. התמרון מבוצע בחלק הרחוק מכדור הארץ, כדי להרחיקה בחלק הקרוב. התמרון עבר בהצלחה ובראשית ממשיכה במסלולה על פי התכנון התמרון הבא מתוכנן ליום שני בלילה.
בתוך כך, עופר דורון מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית סיפר ל"מעריב אונליין" על התקלה שנתגלתה בחללית בסוף השבוע: "על החללית ישנם שני עוקבי כוכבים, שתפקידם הוא ללמד את חללית מהי הזווית שבה היא נמצאת. מדובר במצלמות המכירות את מפת הכוכבים בחלל ומתבצעת השוואה בין התמונה שהן רואות לבין מפת הכוכבים, כך שניתן להבין את הכיוון". הוא ציין כי "הדבר חשוב מאוד כדי שניתן יהיה לוודא שהחללית אכן נמצאת בכיוון הנכון כאשר מתבצעת הפעלת המנועים". 

דורון הסביר: "מה שקרה זה ששני העוקבים מסונוורים מהשמש בזווייות גדולות יותר ממה שצריך לקרות. הצוותים שלנו בודקים את זה ביחד עם היצרן של העוקבים ובוחנים דרכים שונות לטיפול בבעיה הזו". לדבריו, הדבר אינו מפריע להתקדמות השוטפת של החללית. "סך הכל מצבה של החללית טוב ואנחנו מקווים שהדבר לא ישפיע על המשימה שלה. זה דרכו של עולם החלל - בעיות שהיינו מטפלים בהם במהרה בכדור הארץ, טיפה יותר קשה בחלל", סיפר. הוא הדגיש: "מניח שבשלב מסוים נבין מה ניתן לעשות ונוכל להרגיע את כולם. הדברים תלויים גם בכושר האלתור שלנו, אבל זה לא טיבו של מסע בחלל שהכל יילך בצורה חלקה".