הפעם הראשונה שחזיתי בסטפן לגר בהופעה חיה הייתה כשסטטיק ובן־אל - שבתחילת דרכו פיזז בקליפים שלהם - אירחו אותו במופע שלהם בהיכל מנורה בתל אביב. הכריזמה והאנרגיות המתפרצות כהר געש, הפרפורמנס, הריקודים המורכבים, ובעיקר השירים המקפיצים, הקליטים והמלהיבים, שיגעו את הקהל. גם אני לא נותרתי אדיש, בייחוד לאור העובדה שלגר מעורב גם בשירים וגם בהפקה המוזיקלית של שיריו, ומשלב בין צרפתית, אנגלית, ולאחרונה גם בעברית.



בימים אלה שחרר לגר שיר חדש וראשון בעברית, "2019", שיצר עם דולב רם ופן חזות. שיר אוטוביוגרפי על עצמו ועל הקריירה שלו. "זה סוג של אינטרו לשנה הזו ולשנים הקודמות", הוא מספר. "עובדים קשה כל הזמן, וקורים הרבה דברים בדרך שגורמים לך להבין שדברים גדולים מגיעים. השיר הזה הוא גם מתנה לקהל שלי. רציתי להראות לעוקבים שלי את חיי היומיום שלי. דברים שלא מפורסמים בשום מקום אחר".





איך זה להקליט לראשונה שיר בעברית? מדוע עד היום נמנעת מזה?
"קצת יותר מורכב, אבל בגדול זה כמו להקליט בכל שפה אחרת. יש גם חלק בצרפתית בשיר".



בסוף השיר אתה די עוקץ את "שונאיך": "למי שחיכה שאני איעלם, השנה שלי מוקדשת לכם". למי זה מיועד?
"זה לא מיועד למישהו ספציפי. בגדול, זה לכל האנשים שעוקצים ומבקרים ויש הרבה כאלו. השיר ממש נתן השראה ומוטיבציה לקהל שלי. קיבלתי המון פניות מאנשים על השיר שהתרגשו וקיבלו הרבה מוטיבציה. מי שעוקץ צריך להבין שזאת לא הדרך. וכמו שהשיר הזה מוקדש לקהל שלי, זה מוקדש גם לעוקצים, ואני ממשיך את הדרך שלי".



לצד ה"עוקצים", אי אפשר להתעלם מהעובדה שבשנה האחרונה לגר (20), המשרת בימים אלו בחיל התקשוב, נחשב לאחד השמות הלוהטים בתעשיית המוזיקה. זה מוביל אותי למפגש השני שלי איתו, מאחורי הקלעים של פסטיבל "ראש 1", שנערך בראשון לציון לפני כמה חודשים. עשרות בני נוער התגנבו אל מאחורי הקלעים, רק כדי לזכות בסלפי עם הזמר, שנענה בכיף עד לאחרון המעריצים, עם אפס גינוני כוכבות. "אני מעריך מאוד את מה שקורה לי", הוא אומר. "מעריך את כל האהבה והערצה שאנשים נותנים לי. אני לא חושב בכלל איך להשתנות. אני מרגיש שכל ההצלחה רק גורמת לי להיות חכם יותר, ולא לאבד את הראש".





דמיינת שתגיע לכזאת הצלחה היסטרית?
"תמיד דמיינתי את זה והאמנתי בעצמי, ואני שמח על המקום שהגעתי אליו. אם אתה לא מאמין, בסופו של דבר לא תצליח".



מה החסרונות והיתרונות בלהיות סטפן?
"החסרונות הם שאנשים שופטים מהר מדי. לא מנסים לראות את התמונה הכוללת. היתרונות הם שאני עושה את מה שאני אוהב - מוזיקה, יצירה ואומנות. אני פוגש הרבה אנשים, מטייל בעולם ומגשים את כל החלומות שלי".



חושב לכוון גם לחו"ל? השירים שלך בינלאומיים לכל דבר ועניין.
"לפני חודשיים חתמתי חוזה בינלאומי עם חברה, שעדיין אסור לי לחשוף את שמה, והתחלתי לעבוד על אלבום. חלק מההתפתחות שלי כאומן זה לגדול ולהצליח גם בחו"ל. תמיד יש את הרצון לגדול, לרגש ולגעת, בכמה שיותר אנשים בעולם".





איך אתה מסכם את 2018? ומה אתה מייחל לעצמך ב־2019?
"2018 הייתה שנה מוצלחת. הרבה הגשמות שהגיעו עם עבודה קשה. אני מאחל להצלחה שתמשיך את 2018. להמשיך לגדול. וכמו שאמרתי, גם בעולם. פשוט להמשיך לרגש כמה שיותר אנשים".



איזה טיפ היית נותן לזמרים ואומנים מתחילים?
"להיות הם ולא לחפש להיות מישהו אחר. אם תנסה לחקות מישהו אחר שכבר קיים, לא תהיה ייחודי ולא בטוח שירצו אותך. הרבה מתחילים כשהם מנסים לחקות מישהו קיים, ואז לא מצליחים להגיע לשום מקום. אם תהיה עצמך, תצליח. תהיה אמיתי, לא פייק".