זכייה מרגשת לנציג הישראלי בטקס האוסקר ה-91 בלוס אנג'לס התרחשה הלילה (שני) כאשר הבמאי הישראלי, גיא נתיב, זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר על סרטו "SKIN". על הבמה, בנאום הניצחון שלו, אמר נתיב בעברית: "לילה טוב ישראל", והוסיף כי "עברתי לפה מישראל לפני חמש שנים". נתיב עלה לבמו עם אשתו, ג'יימי ריי ניומן, שהפיקה את הסרט, ובהמשך נאומו ציין כי סרטו עוסק "בחינוך, ובכך שעלינו לחנך את ילדינו להיות טובים יותר". 



בקטגוריית הסרט הטוב ביותר זכה הסרט "הספר הירוק", העוסק באמריקה הגזענית של שנות ה-60 ובסיפורו של ד"ר דון שירלי, פסנתרן מחונן אפריקאי-אמריקאי, היוצא למסע הופעות במדינות הדרום, שלמרות הצלחתו, מתייחסות אליו באותו הזלזול והדיכוי רק בשל צבע עורו. הסרט זכה בשני פרסי אוסקר נוספים - פרס שחקן המשנה הטוב ביותר שהוענק לשחקן מהרשלה עלי, ופרס התסריט הטוב ביותר. 



נתיב חוגג את הזכייה. צילום: רויטרס



 


בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, שלא כללה השנה אף סרט ישראלי, זכה הסרט “רומא” שכתב, צילם וביים אלפונסו קוארון המקסיקני, ונקרא על שם השכונה במקסיקו סיטי שבה מתרחשת העלילה. "רומא" הוא הסרט הראשון של נטפליקס שיוצא גם לבתי הקולנוע בסמוך לתחילת שידורו, וכמובן שזוכה באוסקר. הסרט, שגרף מחמאות וביקורות נלהבות רבות זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר, ובפרס הצילום והבימוי הטוב ביותר. 

קוארון, במאי "רומא" זוכה בפרס. צילום: רויטרס


שובר הקופות האמריקאי, הסרט "הפנתר השחור" זכה בפרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר ופרס העיצוב ההפקתי הטוב ביותר. בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר זכה השחקן ראמי מאלק על תפקידו ב"רפסודיה בוהמית", בו שיחק את הזמר פרדי מרקורי. בפרס השחקנית הראשית זכתה אוליביה קולמן על תפקידה בסרט "המועדפת". 



זכייה מרגשת נוספת נרשמה בפרס השיר הטוב ביותר, בו זכתה השחקנית והזמרת ליידי גאגא, על שיר הנושא של הסרט "כוכב נולד". בנאום הניצחון אמרה גאגא בהתרגשות רבה: "לכל מי שיושב על הספה ורואה את זה, תדעו שמדובר בעבודה קשה. אני עבדתי קשה בשביל זה". 

 

טקס האוסקר ה-91 התקיים השנה בפעם הראשונה מזה 30 שנה ללא מנחה אחד. לאחר שהשחקן והקומיקאי קווין הארט, החליט לפרוש מתפקיד ההנחיה על רקע התבטאויות הומופוביות בטוויטר, המפיקים הודיעו כי יקיימו את הטקס הקרוב על פי פורמט חדש ויחלקו את תפקיד ההנחייה בין מספר משתתפים נבחרים שייצגו מגוון מגזרים.
מהרשלה עלי. צילום: רויטרס


ליידי גאגא. צילום: רויטרס