איש העסקים נוחי דנקנר המרצה מאסר של שלוש שנים בכלא מעשיהו ברמלה הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ולשרת המשפטים אילת שקד, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 13. 



על פי הדיווח, תוכן הבקשה הנו חסוי מאחר והסיבות בעטיין מגיש דנקנר את הבקשה נוגעות למצבו הבריאותי. בבקשה נכתב כי דנקנר "מקבל את שורת הדין, מתחרט על האופן שבו התנהל, מקבל אחריות על מעשיו ומכיר בטעויות אשר הובילו אותו לבור תחתיות. עוד נכתב, כי "הוא הקדיש שנים רבות מחייו לסיוע משמעותי וחסר תקדים לעשרות ואולי מאות אנשים ברחבי הארץ". על פי הדיווח דנקנר הוא אסיר בעל התנהגות טובה שעובר שיקום בין כותלי הכלא.



בחודש אוקטובר האחרון החל דנקנר לרצות את עונש שלוש שנות המאסר שגזר עליו בית המשפט, בעקבות מעורבותו בהרצת מניות של החברה שבשליטתו. דנקנר, אחד מאנשי העסקים המוכרים והבכירים ביותר במשק הישראלי ובעל השליטה לשעבר בקבוצת אי.די.בי, אמר בשערי הכלא: "המעמד כאן הוא יום קשה לי ולמשפחתי. נלחמתי על חפותי, אני מאמין בקדוש ברוך הוא שהכל לטובה, בוטח במערכת הצדק והמשפט ואוהב מאוד את מדינה ישראל".



בשירות בתי הסוהר (שב"ס)  ציינו אז כי הם לא מתכוונים להעניק הקלות או הטבות מיוחדות לאיש העסקים הבכיר, ומנגד גם לא להפלותו מול אסירים אחרים. לפי הארגון, ככל שיינתן, דנקנר יזכה ליחס שווה כשאר האסירים בכלא. גורם בארגון ציין: "שב"ס, עם כל הצער שבדבר, מנוסה בקליטת אסירים במעמדו של דנקנר וההתייחסות תהיה ברגישות הראויה".



כזכור, באוגוסט האחרון גזר בית המשפט העליון על דנקנר עונש של שלוש שנות מאסר לריצוי בפועל, כשהוא מחזק את הקביעה שלפיה דנקנר ידע והיה מעורב מעבר לספק הסביר בהרצת המניות של קבוצת אי.די.בי.



החלטתו של בית המשפט העליון התקבלה לאור ערעור שהגישו פרקליטיו של דנקנר, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שנתיים מאסר על איש העסקים, לאחר שהרשיע אותו בעבירה של הרצת המניות ובהטעיית לקוחות החברה, שרכשו מניות בשיעור הגבוה משוויון האמיתי. בית המשפט המחוזי גזר גם קנס כספי בסך 800 אלף ש"ח על דנקנר, שאותו התיר בית המשפט העליון על כנו.