הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה הלילה (ראשון) בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בטקס האוסקר על סרטו "SKIN". נתיב הנרגש התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר כי "זה לא נתפס, כשקוראים לך לבמה ואתה רואה אייקונים שגדלנו עליהם ובמאים ענקיים. אני עדיין מעכל את זה. ייקח לי כמה חודשים טובים עד שאני אעכל את הדבר הזה". 



הבמאי הישראלי סיפר כי הוא "מרגיש ישראלי, ישראל היא כל היצירה שלי. זה המקום שאני גדלתי בו, ואני מאוד גאה להיות ישראלי ולעמוד מאחורי הסרט הזה. יש קולנוע מדהים בישראל, ואני מאוד גאה. זו זכייה ישראלית לחלוטין. כל המוחות מאחורי 'SKIN' הם ישראלים וכל היצירה שלי נובעת מהמקום בו גדלתי". 



נתיב התייחס גם לאנטישמיות הגוברת בעולם ואמר כי "בהוליווד מישהו קרא לי 'יהודי מלוכלך, תחזור למשרפות'. זו תופעה מדאיגה לא רק עבור יהודים. זה המסר של הסרט". הבמאי הישראלי הוסיף כי "הגזענות לא קיימת הרבה בניו יורק ובשיקגו, בערים הגדולות. כשאתה יוצא מהערים האלו זה קורה". 





לקראת סיום השיחה ציין נתיב כי את הזכייה יחגוג ביחד עם רעייתו האמריקאית, ג'יימי ריי ניומן שהפיקה את הסרט, במסיבה של אלטון ג'ון. "יש מסיבה של אלטון ג'ון עכשיו שאנחנו הולכים אליה. ברגע שזכית באוסקר אתה יכול להכניס את כל החברים שלך למסיבות. הסרט הקצר נעשה כדי שהסרט הארוך ייצא". 



נתיב  התראיין גם ל"כאן ב'" והשווה בין תעשיית הסרטים בארץ לזו שבארצות הברית. "לא קל יותר ליצור סרטים בהוליווד, פשוט אין צנזורה על מה שאתה עושה. ראינו מה כמעט קרה עם שרת החינוך, התרבות והספורט מירי רגב שהתחילה לצנזר לנו סרטים, אבל בסוף זה לא עבר. מקווה שקולנוענים יעשו את כל מה שהם רוצים מבלי לחשוב אם זה אקסטרים מדי".


 
רגב פרסמה הודעה מטעמה לאחר הזכייה בה נכתב: "בוקר טוב ישראל! שמחתי להתבשר על זכיית סרטו  'סקין' של גיא נתיב בפרס הסרט העלילתי הקצר ביותר באוסקר. הזכייה מהווה עוד סיפור הצלחה של הקולנוע הישראלי. נתיב צמח בנתיבי ארצנו, בן משפחה של שורדי שואה. זכייתו של נתיב בסרט, העוסק בשנאה ובגזענות, היא פרק קולנועי חשוב במאבק התודעתי חסר הפשרות נגד מי שבוחרים בגזענות כדרך החיים שלהם. אני מברכת את גיא ואת כל מי שהיו שותפות ושותפים לסרטו ואומרת לו: גיא, אשמח אם תשוב ליצור בארץ!"

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך את נתיב על זכייתו: "ברכות לגיא נתיב על זכייתו בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר. גיא יקירנו, המילים הטובות על ״סקין״ כולן לך, לשרון ולג׳יימי ריי, אבל הסרט הוא מתנה עבור הילדים והנכדים שלנו, ועבור העתיד שאנחנו רוצים בשבילם כדי שיזכו להגשים את כל החלומות. זו גאווה ישראלית גדולה. מזל טוב!"

בני גנץ מרשימת "כחול לבן" כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אוסקר בכחול לבן! ברכות לגיא נתיב על זכייתו".

שר האוצר משה כחלון בירך גם הוא את הבמאי הישראלי כשכתב בחשבונו בטוויטר: "כבוד גדול הבאת לנו ולכל עם ישראל בטקס האוסקר. רגע מרגש ומעורר השראה. מקווה שעוד ילדים ישראלים רבים יצעדו בדרך שלך וימשיכו לייצר עבורנו ועבור העולם כולו קולנוע איכותי ופורץ דרך. חזק ואמץ".
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לבמאי הישראלי גיא נתיב, שסרטו skin זכה הלילה בפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הקצר. באמצעות הקולנוע ניתן להעביר מסרים ולהניף דגלים. גיא מניף בסרטו דגל אדום למול ההתחזקות המדאיגה של האנטישמיות בעולם. עוד חומר למחשבה ליהודי העולם, על כך שרק מדינת ישראל היא ביתם האמיתי".