טקס פרסי האוסקר לשנת 2019 ננעל הבוקר (שני) עם זכייה ישראלית - הבמאי גיא נתיב זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בטקס האוסקר על סרטו "SKIN". טל ברמן ואביעד קיסוס התייחסו בתוכניתם ב-eco99fm לכבוד שהביא הבמאי למדינה, למפיק הישראלי ארנון מילצ'ן, לזוכים בקטגוריות ולשרת התרבות: "היא עוד לא עשתה צפייה במשרד בסרט של גיא נתיב ועוד לא החליטה אם הוא עובר על החוק - שקיים רק בראש שלה כי הוא לא עבר בכנסת".



אביעד: "גיא נתיב נתן נאום כזה, עם כל המרכיבים הישראלים, 'באתי לפה לפני שנים', שואה קצת - נתן!".



טל: "הבנתי שגם עושים סרט ארוך על בסיס הסרט הקצר".



אביעד: "לא ראיתי את הסרט, אבל יש את זה ב-VOD של יס".



טל: "כמה זה קצר כדי שזה יהיה בקטגוריה של סרט קצר?".




אביעד: "פחות משעה, אתה צריך לחשוב מה תראה אחרי זה. כי זה לא סוגר לך ערב".

טל: "סרט קצר ופרק, אחלה ערב. אני אומר את זה על סמך חוסר ידיעה מחולט כי לא צפיתי בסרט, אבל כשאתה צופה במשהו איכותי, בא לך פרק טוב של משהו שאתה אוהב כי צריך לאזן את האיכות. כי מרוב מסרים צריך איכשהו להתרוקן".

אביעד: "שאריות שרת התרבות כבר רכבה על זה? או שהיא עסוקה מדי באירוע שבעים שנות אופנה ישראלית ומה שמרגיש כמו שבעים שנות מירי רגב".

טל: "אני לא יודע אם הם צפו במשרד בסרט, אם הוא טוב או רע".

אביעד: "אם הוא עובר על החוק או לא עובר על החוק. החוק שקיים רק בראש שלה משום שהוא לא עבר בכנסת".

טל: "האם הוא עושה תדמית טובה לישראל".



אביעד: "מה עוד באוסקר?".

טל: "הסרט הטוב ביותר הוא 'הספר הירוק', בימוי - 'רומא', צילום - רומא', סרט זר - 'רומא', רמי מאלק - שחקן. אתמול ראיתי כתבה בה הוא התראיין ל'חדשות 12' אצל אדווה דדון, שראיינה את מילצ'ן, באיזשהו טקס, ואז מילצ'ן אומר 'רמי! תכיר, זאת מהערוץ הישראלי', ורמי פשוט קם מהכיסא ואומר למילצ'ן 'תודה על ההזדמנות שנתת לי לשחק בסרט'. מדהים כמה עוצמה יש לאיש הזה".

אביעד: "זה לא כי מילצ'ן הוא מי יודע מה, זה כי הוא הכיס, הוא הכספומט".

טל: "אתה לא נולד כספומט. אתה מפלס את דרכך".

אביעד: "כל הכבוד לכל מפלסי הדרכים".

טל: "אנחנו נוהגים לראות את השחקנים כחזית, הפרונט, הסופר עוצמתי. אבל הכוח נמצא איפה שהכסף, מי שמארגן את הדברים ומקבל את ההחלטות".



אביעד: "מה עוד קרה".

טל: "השחקנית הטובה ביותר היא אוליביה קולמן, על הסרט 'המועדפת'".

אביעד: "אתה ראית 'ברודצ'רץ'' היא השוטרת! והיא עכשיו הולכת להיות אליזבת ב'הכתר'. היא מצויינת".

טל: "אכזבה של 'רפסודה בוהמית', שהיה פייבוריט לזכייה. אני רוצה לראות את הסרט".

: "בסדר, כשישודר איפשהו נראה אותו. אין לי כוח".


לאחר שידור התוכנית שרת התרבות והספורט מירי רגב, ברכה את גיא נתיב על זכיית סרטו 'סקין' בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר באוסקר: "בוקר טוב ישראל! שמחתי להתבשר על זכיית סרטו 'סקין' של גיא נתיב בפרס הסרט העלילתי הקצר ביותר באוסקר. הזכיה מהווה עוד סיפור הצלחה של הקולנוע הישראלי".



עוד הוסיפה השרה: "נתיב צמח בנתיבי ארצנו, בן משפחה של שורדי שואה. זכייתו של נתיב בסרט, העוסק בשנאה ובגזענות, היא פרק קולנועי חשוב במאבק התודעתי חסר הפשרות נגד מי שבוחרים בגזענות כדרך החיים שלהם. אני מברכת את גיא ואת כל מי שהיו שותפות ושותפים לסרטו ואומרת לו; גיא, אשמח אם תשוב ליצור בארץ!"