כתב אישום הוגש היום (שני) נגד מוחמד עבאדלה, המייחס לו ניסיון לרצח המהווה מעשה טרור. עבדאלה, תושב רפיח שברצועת עזה, החליט לפני שלושה שבועות להסתנן לישראל על מנת לעבוד בישראל. לשם כך, הוא טיפס מעל הגדר כאשר על גופו סכין, אך חיילי צה"ל זיהו את החדירה, ירו לעברו והצליחו לעצור אותו.
בחקירתו בשב"כ סיפר כי הסתנן על מנת לעבוד בארץ, אולם נשא עמו סכין כיוון שהחליט שאם לא יצליח להיכנס לישראל, אזי יבצע פיגוע התאבדות וירצח חייל צה"ל עם הסכין, דבר שיוביל גם להריגתו.

בכתב האישום נכתב כי "בלבו של הנאשם גמלה ההחלטה כי יכנס לישראל על מנת לעבוד בה. כן החליט הנאשם כי אם לא יצליח להיכנס לישראל, שכן יתקל בחיילי צה"ל שבגבול, ולא יצליח להיכנס לישראל, ידקור את חייל צה"ל כדי לגרום למותו בשל היותו חייל צה"ל, ולהביא את חיילי צה"ל לכך שירו בו ויגרמו למותו".
 
בחקירתו סיפר כי בסופו של דבר לא דקר את החיילים שעצרו אותו, כיוון שלא ראה אפשרות לכך. חרף עובדה זאת, החליטה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין ניסיון לרצח על פי חוק המאבק בטרור. כמו כן, הוא מואשם בעבירת הסתננות מזויינת המהווה מעשה טרור.

עורך הדין יצחק בם אומר ל"מעריב און-ליין" כי "כתב האישום מעורר בעיות משפטיות קשות. מדובר בכוונה מותנית - אם לא יצליח להסתנן - ידקור חייל כדי להיהרג בעצמו. נראה שהמטרה הדומיננטית של הנאשם הייתה להסתנן או להיהרג. אם התיק יגיע לבית המשפט העליון, השופטים יצטרכו להתמודד עם שאלות יסוד יחס למהותה של הכוונה הפלילית ומהותו של ניסיון".